STOR BESVIKELSE !!!

Besviken & Ledsen är de stora känslorna här !!

Åh jag som hade såna förhoppningar och det va inte ett glatt par som åkte från sahlgrenska idag !

Är helt uttömd på känslor och ligger i nån sorts dvala här hemma. Helt slut efter att varit igång sen halv 5 imorses :(

E lämnade sperma prov på morgon kvisten - det kom tillbaka bra ! Inget fel på dom ! Men det visste vi ju redan !
Sen va det ju gruppmötet.... Blev förvånad över hur många vi faktiskt är !!
Känndes lite konstigt faktiskt att sitta i samma rum med alla dessa som inte kan få barn på naturlig väg !
Det kan väl inte vara meningen att det ska vara såhär många?!

Sen läkarbesöket då som jag tycker gick åt pipan.
Helt cool lugn medans vi gjorde ultraljudet va jag, det har jag ju gjort många gånger nu och alltid har det sett perfekt ut!
Men helt plötsligt säger läkaren - oj här hade vi en cysta...!!!!???

Jag tror fan jag sket på mig där jag låg !
Stor tyckte jag den såg ut oxå. Jag kännde bara att fan nu är det kört lixom ! Hur kan den plötsligt vara där ? Den har ju aldrig varit där förut!
Blev livrädd naturligtvis - men läkaren trodde bara det va nån "gulkropps cysta" Jag förstod inte ett skit av det hon sa, men hon trodde den va ofarlig och skulle försvinna av sig själv !
TROR hon ja.... känns inte bra... vill inte ha den växande i mig ! Usch !
Sen la jag fram mitt önskemål om att jag sååå gärna ville sätta igång direkt ! jag är på dag 28 idag och tänkte att det skulle passa så jäkla perfekt om jag fick börja nu på dag ett !!

MEN - Våran otur fortsätter, Nej eftersom jag har någorlunda regelbunden cykel så ska jag börja på dag 21.
Där kom min första stora besvikelse.... Varför ska det alltid vara såhär ?

Efter läkarbesöket va det dax för barnmorske samtal och hon skulle lägga upp hur vi skulle göra för att komma igång !
Hon kikade i sin dator och säger att om vi börjar på dag 21 nästa gång så e det tyvärr fullt när det kommer planeras äggplock !!

Vid det här laget kämpade jag verkligen med tårarna.... FAN !!!!!

Vi ska alltså få vänta i flera månader nu igen - jag orkar verkligen inte mer ! Det här är max vad jag klarar av !
Jag lyssnade knappt på vad hon sa efter det.... i min hjärna rullade bara texten att vi ALDRIG kommer få sätta igång och vi ALDRIG kommer att få ett barn !!
Det verkar inte vara meningen !
Fanns ingen mening med att lyssna noga på vad vi kanske kan få sätta igång med om 3 månader !
FY FAN !
Hur kan det få vara såhär orättvist! Har vi inte väntat länge nog???

I morses när vi åkte så känndes den faktiskt som om NU va vi påväg... men ICKE !! Då tar vi flera steg tillbaka igen då ännu en gång !

Jag dööööör långsamt här ! På vägen hem satt jag och slöt ögonen och nästan önskade att en bil skulle köra på oss så jag slapp den här smärtan !
Jag orkar inte leva mer nu !!!






Kommentarer
Postat av: Jenni

Oj nej, jag vet hur det känns... Själv ska jag till gyn imorgon å om allt är som det ska får jag ett datum för när jag ska börja spraya =) Nervöst, men spännande... Kämpa på! Kram

2009-12-16 @ 19:30:39
Postat av: Mickan

Nej nej nej, håll ut nu! Ni är på väg! Jag vet hur det känns att förtvivla, men håll ut!! Ni har i alla fall fått datum och är närmare än ni tror. Hoppas att en natts sömn gör lite gott nu så att du kan komma igen och sikta framåt. Många kramar!

2009-12-16 @ 19:39:56
Postat av: Pascal

gud vad hemskt att inte kunna få barn :O :(

Hoppas verkligen det löser sig!!

2009-12-16 @ 20:24:19
URL: http://beboo.blogg.se/
Postat av: mia

Japp, vet precis hur det är på su, lång väntan till första mötet med läkare, och därefter ytterligare väntan till att verkligen få sätta igång..jag ska trösta dig med att så här är det för alla!! inte bara för er...Vet precis hur du känner dig, varit i samma sits som er...tyvärr är jag fortfarande barnlös, men det ska ju inte lyckas för alla heller....(asjobbigt såklart) Håll ut, snart är det eran tur att bli förälder!! många kramar en "likasinnad"

2009-12-16 @ 22:12:39
Postat av: Candra

Du ger mig inte mycket hopp, vi väntar fortfarande på våran första tid till Sahlgrenska. Jag vet att det inte är lätt men ibland måste man ta ett eller två steg tillbaka för att kunna se det på ett annat sätt, det känns lönlöst och man blir irriterad och besviken men vi måste ta oss upp ur gropen när det känns som värst. Vi kommer att se till att få egentid mellan jul och nyår för att kunna koppla av från allt, ni kanske ska göra detsamma? Gör något som ni vill och som ni tycker är roligt.

Jag håller alla tummar och tår för er......

2009-12-17 @ 10:55:55
URL: http://hizukiblogg.cryptorize.com/#home
Postat av: Marie

Hittade till din blogg i måndags då jag fick besked om vår utredning. De har inte hittat nåt och enligt min gynekolog måste jag vänta tills jag försökt 3 år innan de betalar för IVF.



Jag känner igen mig så i det du skriver, det är en skit dag /skit vecka. Jag står också och hoppas på bilarna, känns som om nån annan kan få leva mitt liv just nu, pallar inte att vara glad, vill bara ligga kvar i sängen och gråta, istället står jag och gråter på toaletten på jobbet).



Jag har absolut ingenting uppmuntrande att säga och det är väl kanske inte så positivt när detta är min första kommentar på hemsidan. Ville bara säga att jag tycker det är skönt att läsa din blogg och jag känner för dig. Hoppas innerligt att du kommer att lyckas, jag kommer att följa din resa här på bloggen.



Kram

Marie

2009-12-17 @ 14:08:24
Postat av: M

Tack snälla söta för att ni kikar in och läser & kommenterar - hjälper på något konstigt sätt att orka gå vidare!

Marie: Välkommen hit jättekul med nya läsare! Lider med dig att du måste vänta så länge ! Hur länge har ni försökt? Är utredningen helt klar!?

Vi ska vända det här tjejen, vi SKA vara på andra sidan...där man lyckas !! Stor Kram till dig!

M / http://ledsenihemlighet.blogg.se

2009-12-17 @ 16:28:57
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0