dag 29

Dag 29 idag och mensen behagar inte kicka igång.... förra månaden kom den på dag 31 så den kommer nog! Men det är irriterande för jag går ju här förberedd och väntar! Har småont, småblöder och är allmänt ilsk !!! Så då kan den väl lika gärna komma igång så det blir överstökat nån gång!!!

Mickan : Hur går det för dig förresten - Nyfiken juh ;)

Om man ska börja med Ivf.... är det någon som kan svara på vilken dag i cykeln man börjar då... Det är väl nässpray först om man kör långa metoden..? Vilken dag börjar man spraya ?
Och om man kör korta... vilken dag börjar man på då med sprutor..?

Känner att jag vill ha lite koll inför nästa gång jag ska ringa sahlgrenska! Om jag blir tilldelad en tid så vill jag ju komma lagom i cykeln så det bara är att köra igång

Så där i januari när jag äntligen ska få komma då ska jag vara förberedd.... och ringa och tvinga mig till en tid lagom så jag kan tuta och köra!!!!!

Inte för att det går till så men det är ju värt ett försök. Känner att jag dör om jag skulle få starta men ligger fel i cykeln. Så va det ju med blod proverna... piss när vi äntligen fick komma på utredningen så sa sköterskan att vi kunde tagit blodproverna på en gång men naturligtvis hade jag redan passerat det datumet med bara några dagar!   ALLTID SÅN OTUR!!

Så den här gången ska det bli rätt!!

Vill ha januari NUuuuuuuuu !!!!
Nytt År, Nya tider,  Nya försök..... Snälla låt detta bli året för oss!!!!



Kommentarer
Postat av: tonci

Vi gör den korta metoden nu och började använda sprutan på den tredje dagen av mensen. Jag ringde kliniken när jag fick mens och då sa de när jag ska börja sprutan.

Med nässpray är det annorlunda, men jag vet inte exakt hur det går då.



kram/Tonci

2009-11-18 @ 21:46:34
URL: http://vivillockshabarn.blogspot.com/
Postat av: Emma

Har precis gjort ett försök och jag började spreja på 24:e dagen efter mensens första dag, sprejade i ca 2 veckor och sedan sprutade jag i 10 dagar! Det där är ju lite olika beroende på person och cykel. En kompis började t ex. spreja på mensens 1:a dag...Håller tummarna hårt för er att det blir ert år! Många kramar Emma

2009-11-18 @ 23:02:33
Postat av: Emelie

Tror det kan skilja sig från klinik till klinik, på sahlgrenska har de dag 21 om man kör långa dvs om man har en stabil cykel, då har man nässpray.



Korta på sahlgrenska är nog dag ett i cykeln om jag inte minns fel, korta kör man om man har en väldigt oregelbunden cykel för att man verkligen ska få det rätt, vid korta går man direkt på hormininjektionerna.

2009-11-19 @ 07:51:39
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: MIckan

Heeej!! Är inne och läser varje dag ska du veta och kramar om när du har det tungt. Här går det bra än så länge, har sprutat sedan den 12:e och ska in på första ultraljudet imorgon, ÄP är planerat till nästa vecka men exakt dag får vi reda på imorgon tror jag... beror lite på hur äggblåsorna ser ut (förra gången fick vi åka på 2 ultraljud).



jag började spraya på första mensdagen och höll på ca. 2 veckor och började därefter med sprutor (ca. 20 dagar). Denna gång känns allt lättare på ett sätt, jag som är en vanemänniska har liksom känt in mig på salhgrenska, suttit i de där lokalerna, spretat med benen, plockat mina ägg osv.. It`s done! Nu behöver jag bara komma på några fler anledningar till varför jag måste ställa in så många lektioner/skjukskriva mig... har redan dratt den där om tandläkaren...



MÅnga kramar!!

2009-11-19 @ 10:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0