The Day From Hell ;(

Idag lever jag inte!!!

Idag har varit bland de värsta dagarna på den här resan!!

Idag bröt jag ihop - rejält!!!!

Fick svar på mitt mail imorses där det stod att tyvärr, dom har letat men vår remiss har INTE kommit in till dom!
Jag visste inte vad jag skulle göra, vart jag skulle vända mig! Men jag hittade tillslut ett nummer och ringde till dom istället! Det va som det stod i mailet. Vi va inte registrerade hos dom, ingen remiss hade kommit och den hade troligtvis kommit bort eller skickats fel, blev mitt svar!! Sköterskan sa snällt att jag skulle kontakta mitt sjukhus och be dom skicka en kopia.....

Vad som hände här efter vet jag knappt... det blev bara svart!!! Jag har nog aldrig gråtit och skrikigt så mycket i hela mitt liv.... & E har nog aldrig sett ett sådant monster som visade sig!
Slängde mig på luren till mitt sjukhus men efter 20 minuter i kö - där kärringen säger du är nummer 5 i kön.... om och om igen i hela 20 minuter så fick jag nog!
Här skulle jag aldrig komma fram idag!!

Nytt Psykbryt.... låg inne på toaletten på golvet och tokgrinade....hyperventilerade och önskade att jag bara kunde fått en hjärtattack eler något så jag fick läggas in!!
Tankarna virvlade runt mellan gråt attackerna..... Remissen är borta.... vi har väntat ännu en gång i onödan... vi kommer aldrig att få något barn... ingen vill hjälpa oss.... ja listan kan göras lång!!

Vet inte hur länge jag låg därinne... känndes som evigheter, plötsligt hör jag telefonen ringa och jag blir ännu mer irriterad - vem FAN stör mig nu.. jag vill inte prata med någon!
Men ändå drog jag mig ut för att kolla vem det var.... "dolt nummer "
shit kan det vara sahlgrenska kanske, som har hittat remissen ändå. En gnutta hopp tändes och jag tog mig samman och svarade!

Det va istället från vårt sjukhus och vår läkare säger då att vi måste komma in för att ta ännu mer prover, hiv & hepatit eller nåt! dessa måste komma in innan hon kunde skicka remissen!!!
Varför har dom inte sagt nåt tidigare!!!??
AAAAAAAaaaaaaaaHHHHHHhhhhh!!!

Alltså ljög hon mig rätt upp i ansiktet för 2 veckor sen när hon lovade att skicka den redan samma dag!
HON LOVADE!!!
Varför hon inte ringt tidigare va för att hon hade varit sjuk.... ärligt talat.... det är ju inte hon som tar provet, det är ju vilken sköterska som hellst. Så NÅN kunde väl ringt och bett oss komma in!
Är så förbannat arg på allting just nu!

Nu blir det ju fördröjt ännu längre, först ska proverna analyseras innan remissen ens kan skickas.... jag orkar verkligen inte mera nu! Då är vi säkert uppe i 7 månaders väntetid... + att jag har aldrig flyt me min cykel så med våran tur blir det väl 8 då !!!
Börjar lite smått få ett nervsammanbrott här hemma! Känner inte alls för att leva nu!

Så idag blev det ännu en tur till det underbara sjukhuset med stick i armen för oss båda, påvägen hem kom jag på mig själv med att sitta och titta på bilarna framför.... nästan ville att någon skulle tvärnita, så vi krockade, så man slapp ifrån allt det här!

Kan inte minnas att jag någonsin varit såhär ledsen :(





Kommentarer
Postat av: Mickan

Näääej, fy bubblan vad trist :-(((((((( Många många kramar!! Sånt där är verkligen inte roligt att råka ut för. Hör av dig till patientnämnden och KLAGA så att fler slipper sånt här. Det gjorde vi när vi blev illa behandlade i vår lilla håla, sen fick vi ett långt brev med en ursäkt från överläkaren i stan där de lovade att se över sina rutiner och helt enkelt skärpa till sig. Lite svårt att tänka på att andra kan ha nytta av det man själv lägger ner men det hjälpte mig att hantera ilskan lite!!

Inte för stt skriva dig på nästan eller vara okänslig eller så men PRATA med någon hjälper massor (kanske mamma?). Tänker på dig vem du än är :-) och hoppas att morgondagen känns lite lättare! Kramar i massor!!

2009-10-13 @ 18:05:16
Postat av: M

Mickan : Tack du är en pärla... önskar jag kunde krama dig !! ;)



// M

2009-10-13 @ 18:11:19
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh vad ledsen jag blev av att läsa ditt inlägg, kan verkligen känna din frustration. Håller med Mickan om att du kanske borde klaga på detta, inte vad man vill ska hända när man redan känner tidspressen och så gärna vill att det ska gå fort. Tusen kramar! Hoppas verkligen att det vänder för er snart så att ni får lite tur.

2009-10-13 @ 20:07:44
URL: http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: N

Lilla gumman! Förstår din ilska, känns fruktansvärt att de behandlar människor på det här sättet! Undrar om de någonsin funderar över att det faktiskt är levande människor bakom de där jävla remisserna, människor med drömmar, känslor och hopp. För jävligt att läkaren inte sa det om de proverna innan! Jag kan erkänna att jag tyckte det var lite konstigt att ni inte skulle ta dem, det var nämligen de sista proverna vi fick ta innan remissen var skickad. Dock kan jag säga att remissen inte skickades förren typ tre/fyra veckor efter proverna eftersom de ska analyseras i labb eller nåt ... Men vi får hopas att det går snabbare för er!!!!



Försök att ta det lungt, jag VET att det absolut inte är lätt, men det blir nästan bara värre av att bryta ihop. Vi måste ju bara klara av det här!!!



Stor varm kram till dig! Önskar på nåt sätt jag var hos dig nu så vi kunde prata ihop om våra tankar och känslor och stötta varandra!



2009-10-14 @ 18:02:17
URL: http://minhogstaonskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0