Ett erbjudande.


Har sökt runt efter alternativ idag och det billigaste IVF- ( på privat klinik ) jag hittade i göteborg kostar 26.000 kr sen hittade jag detta :


Erbjudande IVF !
"I samband med behandlingsstart fakturerar vi 39 000 kr. Om ni inte får barn återbetalas 30 000 kr, alltså begränsas då kostnaden till 9 000 kr. För att ta del av erbjudandet krävs ett godkännande av behandlande läkare på IVF-kliniken Göteborg, att kvinnan inte är över 35 år och ni inte gjort tidigare IVF- behandlingar. Erbjudandet kan endast utnyttjas 1 gång och innefattar 1 IVF-behandling inklusive eventuell frysförvaring, samt återföring av de frysta embryon som IVF-behandlingen gett upphov till. Om det vid uppkomst av graviditet finns frysförvarade embryon kvar, är kostnaden för återföring av dessa enligt prislistan ovan. Kontakta oss gärna för mer information."

Måste ju ändå säga att det låter intressant!!
Men samtidigt är det ju väldigt mycket pengar!! E är inte övertygad.... han tycker det är alldeles för mycket pengar ( men det är lätt för honom att tycka, han har inte alls samma problem med att vänta som jag )

Jag vet inte om det är något vi kommer göra men jag är öppen för förslag!
9.000 om man misslyckas är ju egentligen "ingenting" (Hrm... eller skulle kunna vara en utlandsresa ! )
Och 39.000 för att få ett barn är ju inte heller några pengar...samtidigt så om det skulle lyckas på första försöket även om vi väntar så finns det ju massor underbara saker vi kunde köpt till vårt barn för 39.000 kr

Ja riktigt svårt det här!
Men skulle man göra detta så får man ju inte genomgått något ivf innan, så det är ju nu under väntetiden som det gäller i såna fall!

Vet varken ut eller in... En stor del av mig skriker ut - gör det , gör det !!!
Men den förnuftiga delen av mig tycker att vi ska vänta!!
Men jag hatar ju att vänta!!

En lottovinst är väldigt välkommen till vårt hem just nu.... vet precis vart jag skulle stoppa dom pengarna i alla fall - utan att tveka!!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh så svårt. Är ju himla svårt att vänta samtidigt som det är mycket pengar...

2009-10-13 @ 20:16:59
URL: http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: MIckan

Näej då, inte ska ni betala nu! Även om det känns hopplöst så håll ut!! Gör något skoj, åk till någon gammal kompis, shoppa något snyggt eller köp en bra bok. :-) Min bästa medicin mot depp är att få tiden att gå och i alla fall försöka göra något skoj när man ändå väntar. Jag vet att det låter klämkäckt och jag följer inte alltid själv mina råd men generellt så tror jag man mår bättre av att aktivera sig så att man slipper grubbla så otroligt mycket. I helgen åker jag till en vän i Örebro och njuter av höstfärger, tjejmys och god mat! Kramar och kramar - håll ut!!

2009-10-14 @ 14:09:08
Postat av: Sara

Hej, var hittar man den kliniken?? Tacksam för svar!



Kram Sara

2010-04-04 @ 15:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0