jag överlevde ;)



Favorit stolen för oss alla eller ?? ;)

Ska nu försöka berätta om dagen som gått!
Sov riktigt uruselt hela natten, hade hemska drömmar och va grymt nervös på morgonen.
Eftersom vi ingenting hittar i göteborg så åkte vi riktigt tidigt så att vi skulle ha god tid på oss... Haha slutade med att vi va framme 1 hel timma innan besöket! ( vilket bara gjorde mig ännu mer nervös )
Vi satt en halvtimma i bilen och bara väntade sen gick vi in.

Va nu dax för mig att ta mitt kära stolpiller som jag fått.
kan bespara er den upplevelsen, men tillägga att jag spritade händerna flera gånger efteråt! Haha
Halvtimmen efter är lite luddig, satt nästan och skaka av nervositet och kände hur pillret anntagligen började verka. obehaglig känsla, lite avdomnande sammtidigt som jag ville skita på mig typ hahaha!

Äntligen kom läkaren, först en liten förklaring om vad som skulle hända och sen upp i stolen!
Alltså den känslan när man ligger i den stolen är helt sjuuuuk! Varför är det alltid kallt ??
Tycker det va lite obehagligt först med en manlig läkare oxå.... vet inte varför men det kändes fel.
Men det gick över fort då han faktiskt va helt underbar, förklarade varje steg han gjorde och pratade på precis som om vi satt och prata över en middag! Hahaha

Jag låg och blundade stenhårt, ville inte se ett enda av de instrument han plockade fram!
Och sen ja sen blev jag faktiskt positivt överaskad, gjorde inte alls så ont som jag hade föreställt mig!
Alltså , klart att det gjorde ont, mycket obehagligt ingrepp, med massa olika verktyg "i" mig.
Usch, hittils det äckligaste jag gjort i denna resan!
Gjorde ondast när han fäste själva katetern i livmoders grejjen....lyssnade inte ens vad han fäste den i... ville inte veta.. !
och sen vet jag inte om han blåste upp nån j-a ballong eller vad han sa ?? Det gjorde oxå ont, men vid det här laget va man änna halv borta så det gick ändå att stå ut!
Sen va det dax för vätskan... två olika sorter va det. Då låg man och tittade på ultraljuds skärmen och försökte fokusera på det istället!

Sen kom väl paniken lite.... Jag har ju varit så upptagen med att vara nervös över att det skulle göra så ont, så jag hade knappt tänkt tanken att något skulle kunna vara fel.... att det faktiskt kunde vara stopp eller att han skulle hitta någon cysta eller något ?? man vet ju aldrig! ??

MEN ;)

paniken avtog när vätskan flöt igenom precis som den skulle ( inte för att jag ens såg någon vätska på skärmen, såg bara svart gröt ) Allting såg ut precis som det ska. Fin fina äggstockar och inget stopp någonstans i äggledarna!
Så jag antar att det va ett väldigt lyckat litet ingrepp ;)

Ut med alla verktyg och plask så kom vattnet oxå. Visst hade jag förstått att det förmodligen skulle komma ut samma väg som det kom in, men det kändes ändå lite pinsamt att sitta där med benen i luften och blött ner hela stolen! Vid det här laget va jag redigt skakig, och fick sitta på kanten där en stund och vifta på fötterna för att inte svimma ihop! Nu gjorde det väldigt ont!
Rejäla "mens" kramper efteråt.
Fick sitta i väntrummet efteråt i en kvart för att kunna resa mig!

Vad jag förstår så känns det här ingreppet väldigt väldigt olika på olika tjejer. Så jag tackar gudarna för att det gick så bra för mig.... kanske turen har vänt ??? :)
Hemvägen mådde jag sisådär, väldigt yr, illamående och den här "mens" kramp känslan!
Men nu måste jag säga att jag mår helt okej, hugger till lite ibland bara. ska ligga här och vila mig idag för säkerhets skull.
Inget blod än så länge heller.... det sa han att det va ganska vanligt att det kunde komma !

Så nu va det äntligen gjort, jätteglad att allt flöt igenom och va som det skulle. Nog för att jag skulle kunnat gjort något roligare för mina 2500 kr !!
Inget ligga på ett dygn nu för infektions risken men sen är det bara att köra igång igen!!
Tjohooo ska nog unna mig lite ägglossnings stickor denna månaden för att verkligen hålla koll och försöka gärnet ;)

DET VA DET !!!




Kommentarer
Postat av: N

Gud vad GLAD jag blir av att läsa att det gick så himla bra för dig!!! Var stolt nu vännen, måste kännas så skönt nu! Och så skönt att det inte var något fel, precis som på mej! Jag var också mest orolig för rädslan, och förvisso gjorde det ju asont på mig, men när man fick veta att allt var fine liksom släppte det där!! Jag fick inte något stolpiller, kanske därför jag upplevde det annorlunda!



Hoppas nu att du är ordentligt genomspolad (ha ha) så att det vill ta sig för er!!!



Många kramar från en stolt medsyster!!! <3

2009-09-29 @ 16:16:09
URL: http://minhogstaonskan.blogg.se/
Postat av: M

Heeej N

Tänkte faktiskt på dig idag och din hemska upplevelse! Jag funderar faktiskt oxå om det kan ha hjälpt bättre med stolpillret ??

Så nu du, nu ligger vi verkligen på samma nivå du och jag. Du ligger en månad före mig bara ;)

Hoppas vi får uppleva lyckan ihop oxå. Eller fortsätta med våra IVF resor tillsammans!

Tack för att du finns // M

2009-09-29 @ 16:33:24
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/
Postat av: Mickan

Vad skönt att det gått så bra! Ja särskilt bekvämt är det ju inte, puhh.. tänk vad männen slipper! :-) Antar att Carlanderska snarast skickar resultatet till vilket sjukhus du än hör till så att de kan skicka remiss till salhgrenska.... vad det går undan inom privatvården, tragiskt att de som har råd kan få hjälp snabbare än andra men har man möjlighet så får man ju ta den. Kram till dig!

2009-09-29 @ 18:02:09
Postat av: Jenny

Vad skönt att höra att det inte var så farligt för dig! Särskilt efter att ha läst N:s hemska upplevelse som gjorde mig sjukt nervös för att behöva gå igenom det där. Vad duktig du var. Många kramar!

2009-09-29 @ 22:05:42
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Joanna

Åh vad skönt att det gick så bra! Blev på väldigt gott humör helt plötsligt efter att ha läst ditt inlägg. Täänk vad man kan påverka varandra ;)



Håller tummarna för att ett litet pyre sätter sig nu då!



STOR KRAM!

2009-09-30 @ 14:22:33
URL: http://plusresan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0