FÖRBANNAD !!!

Såg precis på nyheterna och är så jävla förbannad just nu !
Känner mig lurad och skulle vilja sätta mig och gråta !!

En ny studie har visat att människor som äter multivitamin har större risk att drabbas av bröstcancer !
Det som tydligen låg bakom skulle alltså vara folsyran !
Och genom att äta detta så skulle risken för bröstcancer öka med hela jävla 20 % !!!!

För helevte !!!

Och här har jag tryckt i mig REN folsyra i 3 hela jävla år !!!

Åh jag känner mig så ledsen att jag bara vill skrika !!

Jaha vad gör man nudå ???
Inte fan har jag valt att äta det så länge, jag har ju naturligtvis önskat & trott att jag nån gång skulle bli gravid !
Men hur fortsätter man nudå ?

Min önskan om att bli gravid är ju fortfarande så hög, eller snarare högre än nånsin så visst fasen kommer jag fortsätta äta det, tänker inte riskera ett barn med ryggmärgs bråck & gomspalt eller vad det nu kan få ??

Men detta gör mig så förbannad..... ska livet leka lite mer med mig kanske..... kanske ge mig vårt efterlängtade barn för att sen tvinga mig lämna det i bröst cancer eller vad fan är det frågan om här !!??

Jag har ju total otur i allt annat så det vore ju ingen överraskning om man fick den skiten oxå !

FAAAAN !!!!

vet att jag kanske inte borde vara så förbannad på nåt som inte har skett MEN risken på 20 % är ju fan större för att få cancer då än att lyckas med ivf.... sätt det i perspektiv ni va :(

Så fruktansvärt trött på allt just nu !!

Vad kommer ni göra tjejer ?? Har ni som jag ätit de satans pillren i flera flera år till ingen nytta? !!



Kommentarer
Postat av: LinaEmilia

Håller med!!! Vilken chock! Allt som vi gör nu ger en massa risker. Alla hormoner som IVF-behandlingarna ger är inte heller speciellt snälla. Men folsyran? Den ska ju vara av godo, för att förhindra att den lilla som utvecklas ska må bra. Jag blir också sur... Men jag äter folsyran i omgångar. Varje gång jag förstår att det inte blir något slutar jag. Alltså just nu äter jag bara när jag gör en ivf, inte mellan...

2010-04-09 @ 23:32:59
Postat av: MDB

Jag är rent generellt skeptiskt till vitaminer, både dem och folsyran kan man ju få i sig via maten och det är ju bättre. Men samtidigt så får man ju hela tiden höra att man ska äta vitaminer om man vill bli gravid så jag här ändå ätit både multivitamin och folsya i omgångar, framför allt har jag kompletterat när middagen inte blivit så nyttig. Nu under ivf-en har jag visserligen varit extra nojig, så då har jag ätit varje dag. Kanske borde gå tillbaka till min skeptiska hållning...

2010-04-10 @ 00:56:21
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: mamma-wannabe

Har också ätit vitamin tillskott i omgångar.



Önskar att jag hade varit såå duktig med maten att jag fick i mig allt på naturlig väg.



Kommer nog öka grönsaksintaget och försöka att inte äta folsyra. Ska konsultera kliniken innan jag lägger av helt.



Förresten så kom mensen idag - så jag tror på önskedrömmen att vi kanske plussar samtidigt :)



2010-04-10 @ 09:25:16
URL: http://familjecirkus.blogg.se/
Postat av: Fru barnlös

Det är svårt att veta hur man ska göra. Jag tycker att man hör hela tiden att det kommer nya studier om att man får cancer av både det ena och det andra. Jag kommer nog kolla lite vad kliniken tycker i frågan.

2010-04-10 @ 11:08:00
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: R

Jag har ätit tabletterna i 2 år, men nu slutar har jag slutat med det. Det finns ju ingen mening med att ta dem längre i mitt fall. Men jag förstår att det är ett svårt dilemma för dig.

2010-04-10 @ 12:27:44
URL: http://thewaytoachild.blogspot.com/
Postat av: Mikaela

Jag har käkat gravidvitaminer sen jag började försöka bli gravid dvs 2,5 år nu. Frågan är ju nu om man skall fortsätta eller skita i det. Fan vad världen är osäker!

2010-04-10 @ 14:42:30
URL: http://varfinnsminbebis.blogspot.com/
Postat av: Caca

Jag tror dock att du missuppfattat lite. det är inte 20 % risk att få bröstcancer efter att ha ätit folsyra utan 20% STÖRRE risk, alltså om det var 5 % risk att få bröstcancer utan tillskott så hade det varit 6 % risk om man ätit folsyra. Så jag tror inte du behöver vara så jätteorolig :-)

2010-04-10 @ 15:39:08
Postat av: Anna

Precis som caca sa så är det nog inget att oroa sig över :) risken att få bröstcancer är så otroligt liten så en ökning på 20% är egentligen knappt någonting! Fortsätt med folsyran! :)

2010-04-14 @ 10:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0