mag bilder

Varför kan jag inte stå emot ??

min facebook innehåller "vänner" som jag faktiskt inte alls är vän med... utan dom har bara hamnat där av nån anledning! tycker inte ens om de här personerna!

TVÅ av dessa är gravida och det kommer upp mag bild efter mag bild varenda vecka !
börjar bli lite jobbigt!

och ändå så går jag in och tittar om och om igen - blir så irriterad på mig själv!
Är besatt av dessa mag bilder!

hur ska jag kunna sluta ? kanske borde spärra dessa personer så jag inte KAN gå in och titta !
Jag mår faktiskt dåligt av att kolla !

Ännu mer dåligt mår jag av att de första bilderna va från vecka 12 sådär... och nu är det redan på 20 + vilket betyder att tiden gått jäkligt fort... för dem men absolut inte för mig!
8 veckor senare så har det blivit en rejäl baby kula och jag själv har inte ens fått börja med ett nytt försök!
Så tragiskt på nåt vis!

Varför ska Ivf vara så lååångdraget !??

även i blogg världen så händer det verkligen grejjer, då jag började blogga blev en tjej gravid och nu ska hon snart få sitt barn !!
När man ser det på det sättet bli man ju mörkrädd !!!
Ett helt liv har skapats på jäkligt lång tid ( tycker faktiskt 9 månader är otroligt lång tid ) Men på dessa 9 månader har jag inte gjort nånting!!
inte kommit ett enda steg närmare målet.... Fyyyy så tråkigt!!
Denna orättvisa igen alltså :(

Skrämmande !!!



Kommentarer
Postat av: MDB

Känner igen det där. Läste en blogg häromdagen där bloggerskan skrev om sin dotters tvåårs-kalas. Jag minns när hon visade sina magbilder och jag var avis redan då. Och nu har hon alltså en unge på två år och jag går här och ivf:ar... :-(



Gällande Facebook så undviker jag faktiskt det över huvud taget, är för jobbigt att läsa allas uppdateringar om växande magar och den första småbarnstiden.

2010-04-05 @ 23:36:17
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: R

Usch, jag vet det där är jobbigt. Jag har också svårt att hålla mig borta från att titta på andras magar och andras bebisar på facebook.

Och livet här, jag det står också STILL!

2010-04-06 @ 15:33:18
URL: http://thewaytoachild.blogspot.com/
Postat av: Kix

Jag skyddar mig själv genom att dölja de personer som bara skriver om deras underbara mage eller underbara barn (ursäkta ironin). Men jag vill verkligen varken se eller läsa, så det slipper jag nu! Skönt!



Kix

2010-04-06 @ 20:14:19
URL: http://kix.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0