om menopur igen

angående inlägget om menopur vs puregon så googlade jag loss ännu mer förut och nu vet jag knappt vad jag ska tro. Vissa menar att det gått dåligare med menopur, att de fått färre ägg och inte alls bättre kvalite. Och vad jag förstår av endel så verkar det som om man tar till menopur på endel som är äldre och endel som inte svarat bra på nån annan behandling!

Så jag ska nog lägga ner de här tanke banorna och köra på med mitt puregon en gång till, det får framtiden utvisa om det kommer att behöva diskuteras i framtiden...
med det menar jag ju såklart att det inte ska behövas för att det är nu det gäller - det är NU jag ska bli på smällen !!! ;)

men jag ska i alla fall fråga på sahlgrenska när jag är där vad dom anser att skillnaden på de båda läkemedlen är !!
känns som om dom delar ut läkemedel på måfå till patienterna.
det enda som känns positivt med puregon är ju den lätta pennan... att det är enklare att ta den och att vi faktiskt fick 4 befruktade ägg förra gången !
Sen spelade det visst ingen roll hur många ägg det blev när det ändå inget blev av dem :(
så denna gången vet jag inte om jag blir lika glad att få till frysen....
men ändå hoppas man ju på många !!


Kommentarer
Postat av: Tonci

Min kropp reagerade mycket bättre på Menopur än Puregon. Men innan jag började använda den, sa läkaren att hon inte kunde lova något, och att man inte kan säga att den ena är bättre än den andra, utan det som de ser är att kvinnor kan reagera på olika sätt på de två hormonerna. Hon lovade inget säkert till mig med Menopur, men ändå hade vi tur med den.

2010-08-12 @ 20:51:25
URL: http://vivillockshabarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0