påmind

Jag försöker allt vad jag kan för att leva på som vanligt och inte tänka för mycket på ivf....
Hur tror ni att det går ? ;)

Det går inte alls, jag är imponerad av er som klarar det men jag gör det inte!!
Jag tänker på det precis hela dagarna och det är kanske inte så konstigt eftersom det är blodprov varannan dag plötsligt och de andra dagarna ska det ringas till sahlgrenska och pratas om det, sen ringer ju alarmet på mobilen 4 gånger om dagen som en ständig påminnelse !

Så även om man vrerkligen försöker så blir jag påmind om denna situationen precis hela tiden !
Borde vara drygt en vecka kvar nu till äggplock hoppas jag!

Nytt blodprov lämnat & iväg skickat idag och imorgon blir det åter att sitta i telefon kö !
Jag kan det här nu.... gud eller vem du nu är däruppe kom igen !
Jag har gjort det här nu och tycker att det är dax att lära mig nya upplevelser,,, som tex att vara gravid ! TACK !!

Det är sjukt hur fokuserad man är på att komma närmare äggplock och ET..... usch det är ju först efteråt som den verkligt jobbiga tiden börjar :(
De där 2 veckorna då man bara går som en zombie och väntar ut timmarna !
Usch jag fasar för ruvarperioden !

been there done that.... så snälla ge mig lön för mödan denna gången !!
vet att ruvar perioden kommer bli jätte jobbig för mig ! Förra gången efter vårt FET va jag ju helt övertygad om att det fungerat... jag ansåg mig gravid och va superglad, bara positiva tankar och såg fram emot testdagen tills mensen kom ;(

Så jag vet inte hur jag ska bete mig denna gången, hur jag ska vara och vad jag ska tänka.. vågar man hoppas !?
Ja ja... karusellen är ju redan i rullning så det är väl bara åka med !!



Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Förstår att det är jobbigt. Tror det blir lugnare om du bara accepterar att du inte kommer att helt och fullt släppa IVF:et med tankarna. Låt det finnas där i bakhuvudet men försök hitta på något roligt/mysigt varje kväll tillsammans så att ni iallafall känner er lugn. Det finns ju faktiskt inte så mycket ni kan göra nu än att bara "go with the flow"... ta det oroliga sen och försök mysa.



Kram!

2010-08-26 @ 15:20:57
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Barnarlivet

Känner igen mig så väl. Man tror att man skulle må bättre om man inte var så sabla fokuserad på IVFet och ändå kan man inte sluta tänka på det. Jag håller iaf tummarna att vi lyckas den här gången, både du och jag, trots all fokus på det.

2010-08-27 @ 16:05:07
URL: http://barnarlivet.blogspot.com/
Postat av: Carro

Hej!



Har du fått svar på proverna? Jag håller tummarna för att värdena går åt rätt håll!



Kram

2010-08-27 @ 21:46:59
URL: http://carolinatjader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0