sundsvall vs göteborg

tänkte berätta lite om den hemska läkaren jag fick igår på sahlgrenska.
Jag nämnde ju att jag varit hos en annan gynekolog för att kolla upp bakteriell vaginos... läkaren som för övrigt verkade riktigt sur & grinig frågade varför och om jag hade några symptom. När jag sa nej så skrattade hon mig rätt i ansiktet och kunde inte förstå varför man skulle kolla upp något som man inte hade några symptom på.
Hon tyckte helt enkelt att jag va löjlig och fick mig att känna mig skit dum.

Jag försökte få henne att undersöka mig för att kolla så den verkligen va borta och att det inte va något annat som såg galet ut, hon kikade i max 2-3 sekunder, säger fort det ser bra ut och sen skulle hon bara kolla på cystorna eftersom det va därför jag va där !
hon kollade verkligen inte och intresserade sig inte ett dugg av mina frågor.
När jag nämnde att jag kände mig extra torr och konstig kollade hon inte då heller utan sa att det kunde man bli av sprayen... när jag sa att det va så redan innan jag började spraya så ignorerade hon mig... ???

Skillnaden mellan läkarna på sahlgrenska och Ludmila i Sundsvall va som natt & dag !
Dr L som va helt underbar och denna kalla jävla kärring som inte ens lyssnade klart på vad jag hade att säga.

jag ångrar för allt i världen inte att jag åkte till sundsvall.... det va värt det bara att få träffa denna snälla kvinna och veta att det i alla fall finns såna som bryr sig därute.



Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Ja tant L är helt underbar. Det finns få doktorer som är som henne, tyvärr. Det är skamligt att den där skitläkaren i Göteborg var så otrevlig och inte lyssnade på dina önskemål. Finns det ingen privat gynekolog du kan vända dig till för att kolla upp om bakterien är borta som den ska?



2010-08-19 @ 16:52:22
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Pi

Vilken skitdoktor, sånt där går en så ledsen!



Jag blir så himla sugen på att prova tant L efter allt du berättat om henne...

2010-08-19 @ 20:06:55
Postat av: Carro

God kväll!



Jag har försökt lämna kommentar hela dagen men det har inte gått :-( Jag gör ett till försök.



Jäklars vilken dag du har haft! Jag förstår att det snurrar i skallen! Mig har dom tappat på halmgul vätska, 1 dl i varje cysta o fått spraya 2 extra veckor. ryser



Det måste ha kommit som en liten chock att få besked om misstänkt endometrios, men nu är den borta och som du säger ingen bakteriell vaginos heller :-)



Nu är det sprutorna som gäller! Go girl!

2010-08-19 @ 20:18:07
URL: http://carolinatjader.blogg.se/
Postat av: Kix

Jag kan inte annat än hålla med till 100%. Det finns ingen gynekolog som ens kan mätas mot tant L. Men jag kan förstå att det inte är helt enkelt att välja en gynekolog i Sundsvall, när de finns närmre. Fast bättre gynekolog än den du träffade i förrgår måste väl finnas i Göteborg?

2010-08-20 @ 22:50:32
URL: http://kix.bloggplatsen.se/
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Det borde finnas lämplighetstester för att komma in på läkarprogrammet! Det finns sjukt många läkare som inte borde jobba med människor, de kan forska ist.

Det låter ju verkligen som om du har endomitrios och om det här försöket inte skulle lyckas så tycker jag att du ska propsa på att få göra en titthålsoperation för att få det konstaterat. Man ska inte behöva ha en cysta för att få det. Det räcker med att det finns skäliga misstankar och symtom. Du har dessutom nu haft en misstänkt endocysta och det står i din journal.

Jag vill absolut inte skrämma upp dig! Om man gör IVF så finns det goda chanser att det lyckas om man har Endo.

Men om du får det konstaterat kan du testa att göra en längre nedreglering med spray typ ett par månader för att svälta ut endon. Vi testade aldrig det och det ångrar jag lite idag.

Sen kan du även få bättre smärtstillande utskrivet på recept om du har kraftiga menssmärtor. Det har jag äntligen tagit tag i nu, ska hämta ut de idag då jag känner att mensen e på G. Hoppas de hjälper!

Du kan läsa mer om endo på deras patientföreningshemsida http://www.endometriosforeningen.com/



Lycka till och massor av kramar!

2010-08-23 @ 09:15:02
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0