no more cola

Då har man sprayat en vecka nu då :)

Känner att tröttheten har slagit in, tycker jag sover hur länge som hellst men ändå är jag slutkörd redan tidigt på kvällen !

Ska testa en lite löjlig grej den här gången.
Jag har aldrig druckit kaffe - tycker inte om smaken, så jag har inget direkt koffein behov att sluta med
Men däremot dricker jag ju ganska mycket coca-cola. Minst något glas om dagen, cola är absolut något som vi alltid har hemma !
Så jag bestämde mig igår för att det va slut med detta nu!
Mest som en liten försöks grej

Så nu har jag gått en dag utan cola oxå ;) och vem vet min kropp kanske kommer fungera bättre ??
Det måste bara bli ett fint litet plus denna gången !

Jag är så jävla redo !

Andra tankar just nu som skrämmer skiten ur mig är min syster.... hennes lilla pärla är ett år nu så jag är livrädd att dom plötsligt kommer berätta att dom ska ha en till. Där går min gräns för vad jag klarar av !
blir superlättad om hon tex varit på krogen eller något för då vet jag att jag har lite mer tid på mig....
kikar lite extra ifall hon dricker vin eller ej.... usch sånthär kan driva mig till vansinne.
Men än så länge tror jag det är lungt men jag ser inte fram emot den dagen då nyheten kommer att komma !

Även E´s syster bara väntar vi på att hon ska släppa bomben.... tror inte att hon heller är gravid än men jag är riktigt livrädd för att träffa henne.
Det har nu gått så långt att vi inte sett henne på hela sommaren för att jag inte vågar träffa henne ifall dom har något att berätta !
börjar kännas helt sjukt !

Men just nu är det tyvärr så att vi måste fokusera på vår egen situation och vårt eget liv om vi ska orka gå igenom det här en gång till.
Så just nu önskar jag bara att inget stör vår fokusering.... jag vill inte höra om någon annan i min omgivning som får lyckan före oss nu !


Kommentarer
Postat av: Carro Tjäder

God kväll i stugan!



Att ta bort socker kan nog vara en bra grej! Socker ställer till med massa skit i våra kroppar. Jag sa faktiskt nyss till min man- Nu lägger vi av med godis och läsk, åtminstone under behandlingen. Det skadar nog inte i alla fall :-)



Lycka till med colan!

2010-08-08 @ 22:55:13
URL: http://carolinatjader.blogg.se/
Postat av: Ninna

Håller med dig! Man orkar inte höra om andras gravidlycka när man själv tampas med behandlingen!

Jag undviker själv typ ALLA som kan ligga i farozonen att vilja berätta "en glad nyhet". Nej tack! Nu är det jag som vill ha en nyhet att berätta! MEn visst känner man sig en smula knäpp? heh he... JAg antar att det är ett sätt att överleva. ANdra får barn utan bekymmer, på löpande band. Själva slpet vi som djur och utsätter oss för alla konstiga hormoner. Klart man vill lyckas då!



Lycka till Spray-syster :-)



Kram Ninna

2010-08-08 @ 23:05:35
URL: http://www.villblimammanu.blogspot.com
Postat av: ettvanligtliv

Herregud vad jag känner igen mig i det du skriver. För mig är det min sambo E´s lillasyster som jag är livrädd för att träffa, vi vet att de försöker redan. Blir också superglad när jag ser att hon varit ute på krogen och kollar alltid om hon dricker vin eller inte. Råkar hon dricka saft eller vatten just den gången blir jag helt nojjig.



Har precis fått reda på att E´s mammas bästa väns minsta barn antagligen är gravid. Hon är mycket yngre än vad vi är och det känns superjobbigt! Hon var en av dom som jag iallafall skulle hinna före :/. Det enda man kan göra är att släppa alla runtomkring, man kan ändå inte påverka det som händer. Fokusera på er relation och att ni mår bra under behandlingen istället (vet att det är svårt).



Kram

2010-08-09 @ 10:59:35
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Candra

Jag valde bort IVF och jag beundrar dig och alla andra som kämpar sig igenom detta, jag håller fortfarande alla tummar och tår för er.



Kram

2010-08-09 @ 11:38:19
URL: http://hizukiblogg.cryptorize.com/#home
Postat av: Tea

Jag dricker inte heller kaffe men gärna Cola. De få veckorna jag visste att jag var gravid drack jag ingen Cola alls men det slutade ju i missfall iaf. Jag har bestämt mig för att inte stressa upp mig över vad jag stoppar i mig eller inte under behandlingen men försöker att inte dricka allt för mycket Cola :)

2010-08-09 @ 11:43:30
URL: http://langrean9manader.blogspot.com
Postat av: Avlängtantilldig

Blir helt sinnessjukt trött av nedregleringen (tar sprutor istället för spray), har även fått en del huvudvärk.



I vår bekantskapskrets har nu alla par barn... Vissa dagar pallar jag inte träffa dem, samma sak när de var gravida. För dem som var närmast var jag öppen med det, var himla skönt faktiskt. Det är sjukt jobbigt att se alla andra "gå om en". Min närmsta vän är 5 år yngre än jag och har en liten på 2år (Nästan på dagen när vi skulle fått vår om inte vi fått missfall).



När jag var gravid (känns som hundra år sedan) drog jag ner rejält på kaffe (dricker nästan aldrig cola el läsk) men fick missfall ändå. Kommer ändå vara försiktig med just detta när jag blir gravid igen. (Japp jag försöker lära mig att alltid tänka NÄR inte OM).



Men nu under behandlingarna lever jag som vanligt. Orkar inte stressa upp mig över det också, tillräckligt stor press med allt ändå. Frågade ´vår läkare, en härligt trygg man, om det fanns något vi kunde göra för att öka chanserna i form av mat, behandlingar etc. Han sa: "Absolut ingenting! Ni ska bara vara sunda, vilket jag kan se på er att ni är. Annars ska ni bara leva som vanligt och försöka må så bra ni kan". Det försöker jag leva efter.

2010-08-09 @ 12:19:19
URL: http://enmammautanbarn.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Jag brukar också ha ut mina spröt och känna då folk är gravida men på senaste tiden så har jag nog verkligen inte lyckats med detta. Min syster och bästa vän på samma vecka. Det är sånt som inte bara händer!!

Jag hoppas så att ni lyckas den här gången!

2010-08-09 @ 15:38:17
URL: http://varfinnsminbebis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0