Ruvardag 4

Min älskling har hamnat i tv-spels koma....
Så fort han får en stund över så sitter han framför det där jäkla spelet.... I vanliga fall hade jag blivit skit trött på honom och tyckt att han kan göra något annat istället, men jag förstår nu att det här är hans sätt att tackla vår situation.
Han spelar för att få tiden att gå & ha annat att tänka på ! Helt förståligt!

Så idag tänkte jag att jag oxå ville fly undan verkligheten lite och testade....
Jag förstår honom verkligen, flera timmar flög förbi utan att jag ens tänkte tanken bebis, ruvning och annat som har tagit upp alla mina tankar det sista! Glömde till och med att äta !

Så nu vet ni vad jag ska syssla med några gånger till innan den här karusellen är över !

Däremot funderar jag mycket över symptom nu.... Hur mycket känner ni andra egentligen vid ruvardag 4 ??
Idag har jag nämligen inte kännt någonting alls... ?? Känns inte bra!
Borde jag känna något?
Jag vill känna något, men bara om det är på riktigt & inte progesteron biverkningar, då kan det likagärna kvitta!

Imorgon blir det dag 5 ;) så det kanske rullar på lite ändå.... sakta men säkert!!

Kommentarer
Postat av: Carro Tjäder

Ruvar dag 5.. Då borde ägget festa nu i dagarna! Symtom kommer du kanske inte känna över huvud taget, tyvärr.. Man vill ju så gärna känna ngt men jag tror att det är ganska få som känner symtom innan BIM... Vad skönt att du har kunnat slappna av lite idag! Kram

2010-02-28 @ 20:25:00
URL: http://barro55.spaces.live.com
Postat av: Lila

Hej hopp! Nä, har aldrig lyckats bli ruvare så jag kan tyvärr inte berätta vad jag kände.



Men så skönt att hitta något att fly undan tiden med:)



Kramis Lila

2010-02-28 @ 20:25:40
URL: http://drommenometttillbarn.blogspot.com
Postat av: Miss S

Kände faktiskt inget alls under hela tiden, förutom ömma bröst och lite hugg och knip i magen då o då. De första två veckorna tänkte jag faktiskt knappt på att jag ruvade, konstigt nog. Men dag 14 slog det ner som en bomb, och jag kunde inte tänka på annat. :-) Men vad hjälpte väl det??

Håller tummarna!

Kram

2010-02-28 @ 21:59:20
URL: http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se
Postat av: MDB

Vad bra att du hittat ett sätt att fördriva tiden. Har också en tv-spelstokig man, kanske skulle göra honom sällskap också när det känns som att tiden segar sig fram. :-)

2010-02-28 @ 23:29:14
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: SmultronEtt

Min älskling här hemma har precis som din fastnat i spel! Han sitter på PCn och spelar och om de inte e PCn så e de X-boxen eller ibland Wiin. Jag e ju oxå en gamer men nu när jag e så förkyld så pallar jag inte att spela... de blir film istället.



Jag har ömma bröst, speciellt på kvällen, men de e nog progesteronet som spökar.



Kram!

2010-03-01 @ 10:03:52
URL: http://smultronett.webblogg.se/
Postat av: SmultronEtt

Ser förresten att vi räknar lite olika på ruvardagarna. Jag räknar ET som ruvardag 1 eftersom jag fick tillbaka ägget då... du verkar räkna annorlunda?



Men de spelar ingen roll hur vi räknar... bara de ger oss de vi vill ha i slutändan! :D

2010-03-01 @ 10:20:14
URL: http://smultronett.webblogg.se/
Postat av: SmultronEtt

Bestämde mig för att ändra mitt räknesätt till ditt eftersom jag har TD efter 16 dagar. Om jag räknar som jag gjorde så skulle de ju bli 17 dagar... och de e ju fel eftersom jag fått 16 av sjukhuset. :)

2010-03-01 @ 11:40:39
URL: http://smultronett.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0