Spraydag 24

Usch, denna natten va hemskast hittils, har vaknat flera gånger helt dysvett. Riktigt kokar i kroppen på mig!
Min kropp vill inte mer nu känner jag, inte normalt att ställa sig och lipa för att coca-colan e slut heller :(

Är lite trött på det mesta idag. Trött på att det känns som om jag gör det här själv just nu. Ingen verkar förstå vilken påfrestning detta är. Det är ju bara E och min mamma som vet om att jag sprayar och dom ger mig tyvärr inte det stöd jag behöver just nu!
Dom tycker nog inte det verkar vara så farligt att bara ta lite nässpray några gånger om dagen, men det gör inte jag heller. Det är den psykiska biten jag tycker är jobbig och den verkar ingen annan bry sig om !

Det är så att jag önskar att killen hade lite större del i detta, nån mer uppgift än det där röret.
För just nu känns det verkligen som om jag drar hela lasset själv!

Jag kan bli tokig på att världen rullar på precis som vanligt för alla, trots att min värld står still.

Men imorgon är det blodprov som gäller och med det ett litet litet steg i rätt riktning!

Spraydag 24, alltså 5 dagar kvar till sprutisarna !

Kommentarer
Postat av: Mickan

Håll ut vännen!! Det blir bättre bara du får börja med sprutorna och tänk att du har tagit dig så här långt redan!! (det var ju inte sååå länge sedan du inte ens hade ett startdatum på ivf:en). Håll ut, håll ut. En minut i taget och prata med din kära så han förstår (det är lätt att man förväntar sig att alla ska förstå. Erik fattade inte att jag mådde illa i morse förrns jag stod och hulkade i diskvasken och då hade jag redan sagt det tre gånger... ibland sitter det långt inne :-) ) Du klarar det här också! Kramar!!

2010-02-03 @ 18:19:30
Postat av: Fru barnlös

Du är superduktig och tänk på målet!

2010-02-03 @ 19:06:13
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Miss S

Försök engagera mannen när ni börjar med sprutorna, om du kan. Beror ju på vilka sprutor man tar förstås. Med Puregon kan inte mannen göra så mycket, men med t ex Menopur (som ska blandas själv) så gjorde min man alltid det. Tror det gjorde att han kände sig lite mer delaktig. Bra för både honom och mig. :-)

Bra kämpat!

Kram

2010-02-03 @ 19:43:00
URL: http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se
Postat av: Plusresan

Känner igen mig i det där. Även om A gärna hade hjälpt till. Jag tror att de känner sig lite hjälplösa och i vägen.



Jag tycker du är jätteduktig i alla fall och du ska veta att vi är många som stöttar dig här inne! =) För det är mer än att bara ta lite nässpray några gånger om dagen. Det ÄR påfrestande. På många plan! Bara tanken på att man skulle glömma nån dag. Jag hade larm på telefonen fyra gånger om dagen. =)



Massor med kramar!

(Och tack för kommentaren på bloggen. Det känns oerhört nervöst nu...)

2010-02-03 @ 20:52:24
URL: http://plusresan.blogspot.com
Postat av: Fru H

Ja, det är nog så att killarna inte riktigt hänger med i alla våra svängningar. Ena dan lipa över colan, nästa asgarva när grannen vurpar (gjorde jag, inte schysst alls).



De försöker förstå men det går ju inte riktigt förrän man provat själv lixom. Därför är det så skönt med alla bloggar, nån som varit i skiten själv. Vi finns ju här!



Ha det så bra i spray djungeln och leder det till nåt bra är det värt det!

Kramar

2010-02-03 @ 23:31:51
URL: http://gravidkampen.blogspot.com
Postat av: SmultronEtt

Hej och tack för din söta lilla kommentar i min blogg!



Kul att även du hittat till mig! Det känns lite tryggare och lugnare att ha fler omkring sig i samma situation. Verkar ibland som ingen annan förstår vad man går igenom.



Spännande att vi ligger så pass lika för start med sprutorna! De ska verkligen bli kul att följa dig! :)

2010-02-04 @ 10:33:10
URL: http://smultronett.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0