Spruta 8 tagen !

Känns som om jag fått in en bra rutin nu med sprutorna! Känns inte lika jobbig längre, men jag tvekar allt några sekunder innan jag hugger till ;)

Har varit och shoppat med min mamma idag... shoppade alldeles för dyra saker som jag egentligen inte borde, MEN... det är jag värd efter allt det här :)

Men min mamma är rolig alltså, återigen bevisat att hon inte fattar nåt!
Vi pratade lite om sprutorna och hon frågade plötsligt hur många barn vi kommer vilja ha. (precis som om hon glömt vad det är vi kämpar med )

-öhhh, ja vi får väl vara glada om vi får ett i alla fall.

Sen sa jag att det är ca 30 % chans att vi lyckas nu.

- Va BARA 30 % blev svaret då.... jag trodde nästan det va en garanti på att det blev nåt ?

sedär hade lilla mamma helt fel.... men jag önskar såklart att hon har rätt !

Så frågade hon på litegrann hur många försök man fick och sådär....sen kom knivhugget.
- ja, ja går det inte så är det väl inte meningen....

WHAT!!?? Tack för den, och det säger hon bara sådär, precis som om "ja livet går väl vidare ändå...."

Nej du.... livet går verkligen inte vidare ändå.... inte mitt i alla fall. Får vi aldrig något barn så stannar hela min värld och jag har svårt att se hur något skulle få en mening längre fram i livet!

Ska inte älta om detta igen men jag tänker inte ge upp hoppet så lätt i alla fall !!!!

PS, min mamma är inte koko på något sätt men hon har bara inte riktigt samma uppfattning om det här som vi har, men har man aldrig haft dessa problemen så kommer man nog aldrig förstå.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Min mor resonerade faktiskt nästan likadant. -Tar sig inte nu så kan ni ju alltid lyckas på egen hand sen ändå, det är det många som gör. Jovisst, mamma har du inte lyssnat ett dugg på vad jag berättat??

Men de vill ju väl trots allt och som du skriver har man inte haft dessa problem så förstår man nog inte riktigt.

Kram, kram

2010-02-16 @ 21:43:45
URL: http://www.asa1977.blogspot.se
Postat av: Nicklas

Känner också igen det där, vi har också varit inne i den här cirkusen o omgivningen helst föräldrar är helt oförstående verkar som om dom inte vill förstå eller att dom tränger bort det för att slippa bli besvikna, man förstår inte hur dom tänker, om dom ens tänker.

2010-02-17 @ 06:52:43
Postat av: mamma-wannabe

Samma kommentar från min mamma senast igår, när vi diskuterade att ET var beroende av att äggen hade utvecklast som de skulle - Ja det kanske inte är meningen, detta har sagts tidigare också när i diskuterae hurvida vi kan bli gravida eller inte, jag då kanske det inte är meningen!!???



Men jag försöker taänka att hon har verkligne INGEN ANING om vad hon pratar om, hon blev gravid med mig "av misstag"...



Tänker på dig och håller tummarna

Kramar

2010-02-17 @ 11:10:38
URL: http://familjecirkus.se
Postat av: Fru barnlös

Du är inte ensam över att få såna kommentarer. Jag tror inte att det går att fatta och ta in all fakta om man inte är eller har varit i samma situation.

2010-02-17 @ 19:07:31
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0