apoteket igen

Jätteroligt när det droppar in nya läsare ! Gör mig så glad att komma in på bloggen och läsa kommentarer från er!
Men jag kan inte förstå att vi verkligen är såååå många !
Så många som sitter i samma sits ! Känns som om det borde skrivas mer om det här ! Innan jag själv satt i skiten så kan jag inte påstå att jag visste någonting om Ivf och sånt ! Det va helt främmande för mig och hade knappt hört talas om det !
Människor måste få veta hur många vi är som går igenom detta !!!

Idag va jag på apoteket igen för att plocka ut resten av grejjerna - Oj oj, en HEL påse med skit!
Tacka  gudarna för högkostnadsskydd, då det annars skulle gått på dryga 10.000
Billigt o bra !

Sprayen hade jag ju redan hämtat ut - Suprecur
det jag fick idag va
* Puregon  ( det jag ska spruta sen )
* Pregnyl ( antar att detta är ägglossnings sprutan )
* Progesteron ( äckel päckel vagitorierna )

Känns helt overkligt detta, vet knappt vart jag ska göra av alla grejjerna?
Sen fick jag beställa puregon pennan för det hade jag glömt !

Nu är det alltså bara att vänta Lördag & Söndag sen kör jag igång!! :)
Hade ju kännts bättre om det va sprutorna jag skulle börjat med på måndag istället får då hade det verkligen vart på gång men jag är så lycklig över att ändå kommit så här långt!

"Känns som om det här fina & vackra med att skaffa barn är borta "
Den här kommentaren kom från E idag som säkert är livrädd han med av att se alla läkemedel överallt!
Och jag kan inte annat än att hålla med !
Kan inte se så mycket vackert med nässpray, sprutor & vagitorier :(


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så kul att höra att ni är i gång. Hoppas du inte blir allt för dålig av suprecur. Barnlagandet blir lite mer medicinsk ja, men jag kan lova dig att det är bara vi ofrivilligt barnlösa som får se våran kommande bebis föras in i livmodern på en storskärm. Och det är faktiskt ganska vackert. Så det går alla "vanliga" miste om.

2010-01-08 @ 22:21:54
Postat av: Anonym

Glömde visst skriva vem det var i från...

2010-01-08 @ 22:22:52
URL: http://ml80.blogspot.com/
Postat av: Fru barnlös

Lycka till, hoppas det går vägen!

2010-01-09 @ 08:23:12
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: MDB

Ja, det är inte någon romantik att se fram emot direkt. Känner själv att det är lätt att bli avis på alla andra. Men det är ju målet som är det viktiga, när man väl har barnet där spelar ju inget annat någon roll.

2010-01-09 @ 12:46:49
URL: http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Pippifrugan

Ja, vi är många som är i samma situation. Läste på GP.se för en månad sen eller nåt att 1 av 30 barn som föds är provvrörsbarn. Och tänk då på det stora mörkertalet kring detta...

2010-01-09 @ 12:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0