Spraydag 2

Hm... konstigt att det bara är dag 2.... känns som om jag redan hunnit spraya hur många gånger som hellst!
Men idag har jag inte kännt någonting alls - förutom att den smakar ren bajs då ;)

Önskar att behandlingstiden inte va sååå lång!
kom på att jag hela tiden tänkt att jag ska spraya i 4 veckor... men det är ju meningen att det ska sprayas sen oxå även när man börjat med sprutorna så det blir ju minst två veckor till då! blöööhhh

Det är alldeles för länge... kunde inte en behandling varit typ max 2 veckor allt som allt ;)
Hade varit perfekt !
Så kunde man gjort en varenda månad, 12 försök på ett år, och hade det då inte fungerat på 12 gånger så kunde man kanske gett upp, förstått att det inte va meningen !

Men istället ska det ta flera månader för endast ETT försök... känns lite långdraget... det är ju väntan som e det jobbigaste, smärta kan man väl fixa men inte den långa väntan !
Jag vet att jag är igång så jag ska väl inte klaga föör mycket, men väntan på en månad för att börja med sprutorna känns ändå väldigt väldigt lång!

Jag är ju fast inställd på att det SKA gå på första försöket, men man är ju såklart inställd i bakhuvet att det kanske inte blir så trots allt. Undrar om man hinner med sina 3 försök under 2010 i såna fall...??
Tror dom sa ca 30 % chans att lyckas på första försöket....
och ca 60 % på tredje...
Hrm känns väl sådär och en mening som vår läkare sa klingar i mitt huvud ganska ofta:
"Vi kan hjälpa många... men inte alla "

Usch den meningen gjorde mig livrädd... kan ju bara önska att vi är på den rätta sidan !

GUD LÅT OSS VARA PÅ DEN RÄTTA SIDAN !!



Kommentarer
Postat av: "H"

Hamnade här på din blogg efter jag sett dig på Familjeliv... Gillar verkligen din blogg!!! =) Har själv precis gått igenom vår utredning... längtar såååå tills de é dax för oss att äntligen kunna börja hoppas lite mer... Men först ska jag gå ner 10kg sammanlagt innan remissen skickas(har nu 2 kg kvar) Känns kul att få följa er o hoppas o håller verkligen tummarna för er!!! =) Kram på er!

2010-01-12 @ 19:14:16
Postat av: MDB

Ja, usch, det är klart att det inte fungerar för alla, men det vill jag inte ens tänka på. Nu bestämmer jag att det SKA fungera. Kram.

2010-01-12 @ 21:04:16
URL: http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Fia

Usch, är sprayen så äcklig?! Det ser jag INTE fram emot. Jag ogillar verkligen vanlig nässpray, tar bara om jag är riktigt riktigt snuvig. Det är ju så äckligt när den rinner ner i munnen. Blä! Man hoppas ju verkligen att det ger resultat efter allt kämpande. Håller alla tummar för er! :)



Kram

2010-01-13 @ 10:08:41
Postat av: Plusresan

Jag hoppas att du slipper ta dig igenom 3 ivf-försök och istället lyckas på ditt första! Så kommer 2010 att bli ett underbart bra år =)



Kram

2010-01-13 @ 13:27:09
URL: http://plusresan.blogspot.com
Postat av: Mickan

Heeej! Hejjar på dig för fullt nu, bra kämpat med första spraydagarna. Det kommer att gå så bra! Vi var på SU idag igen för vul nr 2 och mini hade tack och lov vuxit till sig något även om den fortfarande låg några dagar efter i size. Läkaren trodde dock vi kunde slappna av nu och njuta av graviditeten. Snart går du också och ojjar dig över illamående och dålig matlust (men bärandes på en uuuunderbar hemlighet) Ta hand om dig! KRamar!

2010-01-13 @ 17:51:09
Postat av: Karin

Hej! Hittade din blogg för ett tag sen och känner tyvärr igen mig i en hel del av vad du skriver, trots att vi "bara" försökt i drygt 7 månader (under den tiden hinner man liksom bli rädd för att det kanske aldrig kommer att gå, även om det ju egentligen är alldeles för tidigt att tänka så redan). Vill säga att jag håller tummarna för er nu och hoppas verkligen att du blir gravid inom en snar snar framtid. Har hört att akupunktur kan hjälpa vid IVF (även annars) och tror absolut att det kan vara värt att prova. Allt som kan ta en ett steg närmare drömmen om en bebis är värt att prova! Stort lycka till! Kram

2010-01-13 @ 21:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0