vikt

//Cornelia : Det va väl själva fan att du själv ska behöva tjata dig till prover ! Så ska det ju inte behöva vara!
Förstår att du hade velat köra hela programmet om du nu ändå ska göra det - hade varit väldigt intressant om du hade träffat Dr L bara för att se om hon skulle ställa samma diagnos !
Usch känns som om man inte kan lita på någon !
Du får gärna berätta mer om det här med Levaxinet..? jag är inte insatt i vad det är , men jag är oxå oftast frusen, speciellt om fötterna och händerna !
När andra ligger och svettas så har jag det riktigt behagligt!
Fast jag är väldigt liten & smal oxå.... (jag är en av de som absolut inte kan gå upp i vikt )
ligger ca 2 kilo under normal BMI så det är inte kul.//

Ni ska veta att jag försökt gå upp i vikt minsann.... speciellt under utredningen för jag va livrädd att vi inte skulle få göra ivf när jag låg under BMI skalan !
Jag lyckades tillslut med nåt enstaka kilo men tyvärr försvinner det lika fort igen !
Och jag är inte sjukligt smal... utan det finns allt lite hull på denna lilla magen och jag är en liten person helt enkelt!

jag är helt frisk, är nästan aldrig sjuk, har regelbunden ägglossning & mens så det finns inget som tyder på att min vikt skulle ha något med vår barnlöshet att göra!
Men däremot börjar jag fundera på det här med mina kalla händer och fötter... Speciellt nu under sommaren fryser jag ofta om fötterna, men det är ju för att jag går barfota hela tiden ! Och jag tänker INTE ha strumpor i mina sandaler ;) och under vintrarna så är alltid mina händer iskalla !
undrar om detta kan ha något med saken att göra ? Och vad gör man i såna fall åt det ??

undrar om det finns några mer prover man kan tvinga nån att göra, man blir ju lite små knäpp av att inte få veta vart felet ligger!

Idag fick jag den där kämpar känslan att jag bara ville sätta igång! Önskar det va 2 augusti nu så jag åtminstone kunde få börja med sprayen !!




Kommentarer
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Nä visst e det sjukt att man ska behöva ljuga! Jag sa det till min man att när jag lämanr in min bil på service så säger de antingen vad som behöver fixas elelr så ber jag de o göra det jag vill ha fixat. Men min kropp kan jag inte få fixad som jag vill. Det e helt sjukt när man tänker på det!



Jag fick ju bara Dalacin utskrivet för 3 dagars behandling men jag tänkte även köpa Lactal för att undvika svamp. Tog du det efter Dalacinkuren?



Om ett par veckor ska vi ner till Kroatien o bo hos min faster som e läkare. Hon känner till vår barnlöshet o försöker hjälpa oss på alla sätt hon kan. Hon har erbjudit oss att åka ner till Kroatien o göra tester där. Men vi har inte råd o bara åka ner för det, o innan har jag inte kännt att det har kännts lönt heller. Men jag tänkte berätta om det här för henne, kanske kan vi hinna träffa någon läkare när vi e där eller så ska jag fråga hene om hon vill skriva ut recept på de mediciner jag vill ha. Jag ska skriva upp det som du har fått.



Läs mer om Levaxin och sköldkörtelsjukdomar som tex Hypoteoros på Sköldkörtelföreingens hemsida http://www.skoldkortelforeningen.se/hypothyreos.html. Om jag inte får Levaxin av den här läkaren ska jag kräva att få en remiss till endokronologen på universitetssjukhuset!

2010-07-16 @ 14:46:35
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: maria

Hej!



Vill verkligen INTE göra dig besviken nu, men en av mina bästa vänner fick precis missfall och läkarna tror att det har med att hon äter Levaxin att göra.. Hon har problem med sköldkörteln och har alltid haft och man tror att anledningen till att hon fick missfall är för att hennes värden är så dåliga att hon ej kan bära ett foster.



Har dom sagt något på IVF kliniken till dig om att det kan vara en risk?

Om jag var du skulle jag kolla upp det.

Ta inte detta på fel sätt nu bara.. jag vill bara hjälpa till och berätta det jag vet

/ Maria

2010-07-16 @ 17:43:21
URL: http://www.prackan.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag har fel på sköldkörteln och äter levaxin för detta, har gjort i ca 3 månader nu. Dtta upptäcktes på sahlgrenska vid vårt andra ivf fösök. Det är så att om man har fel på sköldkörteln så har man svårare för att få barn och man kan även få många missfall pga av att fostret inte trivs i en kropp som inte mår bra. DÄRFÖR äter man levaxin som gör att värdena ska bli bra igen men det kan var en hel del krångel innan värden når en bra nivå och detta är något jag kanske får kolla hela livet...



Så att äta levaxin gör inte att man får missfall utan det ska snarare öka chanserna för att bli gravid eftersom kroppen förhoppningsvis ska fungera som "alla" andras kroppar. Men värderna måste först blir bra...detta är vad jag har fått höra och pratat med andra som också har fel på sin sköldkörtel! Finns mängder av bra artiklar att läsa...här är en med symtom t ex:

http://thyroid.se/content.php?ArtID=94&CatID=3



Ville bara påpeka att det inte är levaxinet som gör att man får missfall isf utan det är att kroppen ännu inte är i balans och måste få rätt värden innan den kan bära ett foster...

Många symtom stämde på mej fast jag visste ju inte om det...fick ju som sagt reda på att jag har underfunktion på sköldkörteln mitt under ett ivfförsök eftersom kroppen inte svarade som den skulle på nedregleringen! Men jag mår nu bättre fast måste ta prov var 6:e vecka för att kolla min nivå...började med 50 mg och har nu höjt till 75mg.



Ha det bäst, kramar emma

2010-07-16 @ 23:41:57
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0