bröllop

Ja.... jag sitter här bänkad i soffan för att se lite bröllop. Ville inte alls se detta spektaklet men ändå sitter jag här ;) Det spöregnar här just nu så det känns helt okej med en riktig tv dag !!

mensen är slut för denna gången och jag har hunnit börja med "efterbehandlingen" har hunnit ta 2 st ovesterin och en lactal.... och tycker ju inte att det är trevligt alls....och jag klurar på hur jag ska bära mig åt på midsommar. Hellst skulle jag vilja ta ett uppehåll i de 3 nätterna vi är borta.... men jag vet inte om man kan riskera det ?? Jag har ingen lust att ringa L och fråga heller, så jag får se hur det blir med den saken !

något som jag oroar mig lite för är att jag aldrig kommer veta om det gick vägen.... eftersom jag inte kommer kunna åka tillbaka till Ludmila så vet jag ju inte om jag är helt "friskförklarad"
Det är ju bara något jag får anta efter att behandlingen är helt avslutad. Det känns lite fel måste jag säga !
Hade gärna gjort en koll och fått höra att nu är allt okej och det är bara att köra på ;)

kom på nu förresten att jag inte fått några papper från sahlgrenska hemskickade..????
jag ringde ju i måndags och sköterskan sa ju att nästa behandligs planering skulle skickas till mig!
Åhhhh alltid är det något som går fel !!

kommer den inte på måndag så måste jag ju ringa igen , FAN !
orkar inte sitta i den telefonkön igen :( piss
men dom stänger ju snart, så jag måste ju hinna få hem den innan det är försent!

blä, bort med alla dessa barnlöshets tankar nu.... alldeles för energi krävande !!


Kommentarer
Postat av: Carro Tjäder

Hej! Ville bara tala om att jag ringde min gynekolog och sa att jag ville ta ett prov för Bakteriell Vaginos. -Ja det är inga problem, vilka symtom har du?

JAg förklarade att jag inte har några symtom och förklarade att vi gjort 2 ivf och planerar ett 3-pack till hösten. Hon var verkligen tveksam till att ta provet då hon sa att det är högst osannolikt att man inte märker av det. Jag krävde och nästan hotade att ställa in 3-packet som vi ändå betalar 45.000 för. Hon svarade att jag i så fall ska få ta provet om det gör mig lugnare. :-)



Kan du inte fråga din vanliga gynekolog om du får ta ett prov hos dom?



Kram

2010-06-20 @ 21:53:11
URL: http://barro55.spaces.live.com
Postat av: ettvanligtliv

Hejsan! Tycker att du ska följa kuren och inte göra ett uppehåll. Jag tror att du skulle ångra dig och börja tvivla på att har fungerat om du gör så. Kuren fungerade väldigt bra för mig. Hade otrolig fina ägg och slemhinnor efter hennes dunderkur så allt smet och klägg är sååå värt det i slutändan. Det kommer att vara samma sak för dig.



Snart sätter den verkliga bäbisverkstaden igång för er! Ha det som motivation att fortsätta kuren tills den är klar.



KramKram!

2010-06-21 @ 09:03:32
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Det e helt sjukt att man inte kan få be om de prover man vill ta! Man har inte alltid symtom fast man är sjuk.

Men jag håller med, testa att kontakta någon gyn i närheten där du bor o se om de vill ta ett efter-test. Jag tror det enklare att få hjälp nu, för nu har du ju fått besked av en gyn att du har de här problemen samt genomgått en kur och du vill kolla upp om den har gett resultat. Du har något konkret liksom!



Jag har nu mejlat en privat läkarklinik som jag hoppas få svar från inom de närmsta dagarna om de vill och kan ta de här proverna. Jag vet dock inte vilka prover som behöver tas, det hade kännts bra o veta.

Jag har även frågat om de kan ta prover för att kolla om jag har problem me skäldkörteln vilket jag starkt misstänker att jag har.

2010-06-21 @ 16:32:17
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0