Ägglossning!

Jag har inte tagit några ägglossningstest denna månaden... men idag kände jag bara på mig att jag har ägglossning!
Blev så nyfiken på om jag känner min kropp rätt så jag tog ett test precis nyss!

Och visst va det en smile gubbe där  :)

Blev bara glad att kroppen fungerar som den ska fortfarande efter ivf:en, är dag 14 idag så alltså borde det bli frysförsök om nästan exakt en månad !! :)

Klart att man blev väääldigt sugen på att göra det nu ! Undrar så varför jag inte får göra det nu ?? Hormonerna borde väl vara ute ur kroppen nu, och efersom jag har egen ägglossning borde det väl bara va att köra ??
Konstigt tycker jag ! Men det är inte jag som bestämmer, så jag får lungt vänta!
Funderade ett tag nu efter testet om jag skulle ringa sahlgrenska och tjata mig till ett försök... eller åtminstone få förklarat för mig varför det inte går...
Men jag orkar inte det ! orkar inte ta nån fight just nu !

Men jag blev på väldigt glatt humör efter smile gubben !
Nånstans innom mig finns det fortfarande ett litet hopp om att lyckas helt själva... kanske löjligt att fortfarande hoppas men, vi kan ju inte göra annat än att försöka i alla fall.
Kanske inte lika ihärdigt som förr men nu när vi vet om ägglossningen så är det klart att vi inte bara struntar i det ;)

Även fast E bara suckade när han såg stickan...
Han har tyvärr gett upp lite, att lyckas själva alltså ! Känns lite tråkigt men det är nog hans sätt att skydda sig från besvikelserna varenda gång !

Jag känner mest att det skulle kännas bra att göra allt vi kan i väntan på nästa gång ! Vi har ju faktiskt inte kunnat försöka själva sen i december !
Kan inte min kropp bara ha ändrat sig helt magiskt så vi lyckas bli gravida helt plötsligt!! ?? ;)

Det vore en fin dröm eller hur !!



Kommentarer
Postat av: Majo

Kikar in... och önskar dig/er Lycka till! Befinner mig i samma situation, äl-testar nu för ett fet-försök. Lycka till.

2010-03-29 @ 18:17:15
URL: http://lillahultet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0