bra & dåliga nyheter !

Det räckte med en dag utan progesteronet så kom mensen igång... idag.
Så här är en underbar dag med blodbad & smärtor ;)

Samtalet till sahlgrenska gick bra. fick både goda & dåliga nyheter.

Sköterskan lät ledsen över vårt misslyckande och frågade när vi trodde att vi skulle vara redo att köra igen.
- Öhhh hellst igår känner jag :)

så fort som möjligt blev mitt svar och den "dåliga" nyheten va väl att det måste gå en riktig mens emellan (vilket jag egentligen redan visste) så det dröjjer alltså till maj innan vi får försöka igen !
Det känns lite tråkigt, när man är så revanch taggad!

Undrar varför det är så..? OM jag skulle ha ägglossning nu om ca 14-16 dagar så hade det ju vart perfekt att bara köra på, men icke !
Ja ja det är inte jag som bestämmer - som vanligt så det är väl bara att vänta och verkligen hoppas på att min kropp kommer ha ägglossning nästa månad... så inte det oxå krånglar !

Sen kom det ju då lite positiva nyheter oxå... Frysförsöken räknas som "en bonus" och inte ett försök ;)
Så det gjorde mig väldigt glad !!
Så även om vi misslyckas med våra 3 frysbebisar så har vi fortfarande 2 riktiga ivf försök kvar !!

Sköterskan va oxå väldigt positiv till att något nästan måste klara upptiningen, eftersom vi ändå har 3 st.
Sen sa hon att naturligtvis finns inga garantier, men goda chanser !

Och en till positiv sak men väldigt oroande är att försöket görs helt i min naturliga cykel, alltså inga hormoner alls.... vilket gör mig lite nervös eftersom min kropp inte har velat sammarbeta hittils.
Men underbart att slippa fler hormoner ! Får bara önska att min egen kropp kan producera det som behövs !

Så vi får väl se hur det går - helt nya förutsättningar i alla fall.
Så att bara få prata om ett nytt försök gjorde mig på bättre humör, trots mina mens smärtor !!

Vi ska få hem information om det nya försöket på posten, men vad jag förstod så ska jag testa med ägglossnings stickor och när smile gubben dyker upp ska jag ringa kliniken & det blir insättning 3 dagar senare !

Så nu vill jag förståss bara att det ska bli MAJ !!!
( kanske är bra att försöket drar lite ut på tiden för jag vill ju absolut hellre få bebis i januari än i december )

däremot är jag lite rädd för vad som händer om dag 3 infaller på helgen... vad händer då?? blir det inget då ?

Känner mig i alla fall gladare & redo att ladda om !!!
NU SKA DET FANIMEJ BLI IS BEBIS !!!!!!


Kommentarer
Postat av: Pippifrugan

Härligt att läsa att du är lite mer positiv. Hoppas att allt går vägen vid FET.



Du kan vara lugn angående om insättningen sker på helgen, de har öppet då med. I alla fall på söndagar, jag var och gjorde ultraljud på en söndag innan ÄP.

2010-03-15 @ 16:06:56
Postat av: Fru barnlös

Jobbigt att behöva vänta när man känner sig så redo.

2010-03-15 @ 17:09:45
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Anonym

hej!



Gött att ni kommer igång igen =) Jag ska börja på " Kur " nr 2 den 16:e april tror jag det var... fick ett litet missfall i lördags tror jag.. men nu är jag fit for fight igen =)



Kram M

2010-03-15 @ 17:49:24
Postat av: MDB

Roligt att det var flera bra nyheter. Trist så klart att behöva vänta en månad när ni är redo att köra igång igen, men kanske ger det bättre chanser för er. Stor kram!

2010-03-15 @ 21:16:22
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Jag håller tummar och tår att det funkar med FET istället!!!! Man lider verkligen med alla som inte får ett plus på stickan!

Många kramar

2010-03-16 @ 08:41:59
URL: http://vagentillenliten.blogg.se/
Postat av: Plusresan

Vilken härlig inställning du har tjejen!!! =)

Här kämpas det jäklar i mig.



Hoppas att tiden kommer att gå fort som tusan och att du snart är gravid!



STOR KRAM

2010-03-16 @ 11:54:15
URL: http://plusresan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0