Dag 18 - Testdagen !

Shit va långt 18 dagar är egentligen.... Hade man inte tjuvtestat så hade vi alltså gått så långt som idag utan att veta, usch !

Tog sista progesteronet igår, nytt minustest i morses och nu är det officiellt över detta första IVF försök !
Ska bli lite intressant vad dom säger på sahlgrenska imorgon !
samtidigt lite nervös att dom säger att det är fullbokat frammöver så att det kommer dröjja innan vi får börja om !

Hoppas på att få börja med ett FET så fort som möjligt! Hoppas så att något av våra 3 små i frysen vill tina upp ordentligt!
undrar hur många försök man måste gjort innan det är aktuellt att kanske sätta in 2 st ??
Jag hade velat ha 2.

Känns som om tiden rinner ifrån oss, så tvillingar kunde ju spara in några år ;) hihi
fast jag är en väldigt väldigt liten tjej, så frågan är om min kropp skulle klara av att bära tvillingar ?

inget att klura på direkt, eftersom vi antagligen bara får ett embryo ändå !

Men nu till mensen igen ?? Nu har jag ju slutat med progesteronet så jag hoppas inte jag behöver vänta mer än 1-2 dagar innan den kommer !?

Jag har fortfarande lite svårt att släppa att jag inte kommer få ha en gravid mage till sommaren ! :(
Även om jag skulle bli gravid på nästa försök så kommer ju den magen inte växa fram förräns efter sommaren !
Löjlig grej att tänka på kanske, men det har ALLTID varit en dröm för mig... att få vara gravid med stor mage på sommaren.... det är då man är ute och får visa upp sin lycka, gravid mage på vintern som göms under en stor jacka... låter ju inte lika roligt, på vintern sitter man ju bara inne och ugglar och träffar knappt folk !

Självklart nu i min sits när man inte kan välja detta, så tar jag ju gärna en mage precis när som hellst... vafan ungen får väl komma på självaste julafton till och med bara det nånsin blir något barn !





Kommentarer
Postat av: Fru barnlös

Jag förstår att du vill komma igång så snabbt som möjligt igen.

2010-03-14 @ 12:51:13
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: MDB

Känner igen det där med drömmen om en gravidmage till sommaren. Har också den bilden i huvudet, men nu är det ju lite sent som du skriver och också att i det här läget spelar det ju ingen roll - bara jag blir gravid över huvud taget.



Ser fram emot att läsa ett inlägg imorrn om vad de har sagt på Sahlgrenska.

2010-03-14 @ 15:38:17
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Mickan

Fy 17 vad tråkigt det här vá med ditt minus. Jag tänker på dig och håller tummarna för att det ska gå undan på sahlgrenska och precis som du skrev så har ni i alla fall några i frysen!! Det är ju faktiskt otroligt i sig...! Många kramar/M

2010-03-14 @ 16:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0