humor

igår kväll efter det positiva ägglossningstestet ropade jag skämtsamt till E..
- Kan du komma hit & befrukta mig? ;)
- uppenbarligen inte, fick jag till svar och sen brast vi båda ut i ett jätte skratt anfall.
Ja man kan visst se humor i allt om man bara är på det humöret !

Jag önskar bara att jag kan få fortsätta vara på det humöret, att jag kan se humorn i det hela...
inte för att det är roligt, men det blir så jobbigt om det ska vara på så blodigt allvar! Jag vill skratta mig igenom hela april så det äntligen blir Maj !

Känner på mig att Maj är min nya lycko månad - det måste det vara !
Kan inte bara min kropp ställa om sig och förstå att den inte ska stöta bort det fina livet vi kommer stoppa in !

* hoppas så *




Kommentarer
Postat av: mamma-wannabe

skrattar högt

Ja humor ÄR viktigt, tack för att du bjuder på detta inlägg. Har varit ilsk i några dagar och behövde faktiskt skratta kände jag :)



Håller tummarna för att april går fort för din skull och att maj blir en bra månad.

Vi har FET i mitten på april så det gör inget om tiden går fort...



Kram

2010-03-30 @ 10:27:18
URL: http://familjecirkus.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej! Hittade hit via en annan barnlöshetsblogg, och har läst några av dina inlägg. Jag har inte så mycket att komma med utom att jag känner igen mig så mycket! Vi började försöka när vi var 23, 2003. Kom i kontakt med sjukvården efter ungefär ett år, kom slutligen vidare till ivf efter ytterligare ett år, och 2007 fick vi en oerhört efterlängtad son.



Jag vet inte om det hjälper dig att höra, när jag var mitt uppe i allt tyckte jag att barn var så avlägset att målet var att bli gravid, inte att få barn. Så långt gick det inte att tänka. Självklart var det ett barn vi längtade efter, men det som var jobbigast var att få andras gravidbesked, inte att träffa små bebisar.



Vi ska snart påbörja ny ivf för att försöka få syskon. Vi har ett embryo i frys som vi ska börja med. Och jag kommer troligtvis att behöva hormonstimuleras innan. Så jag räknar med att få tillbaka det i maj, men är orolig att det är något som ska gå fel under upptiningen och att vi sedan står där utan något att sätta tillbaka.



Men jag önskar dig, eller er, all lycka! Och hoppas att det ska gå vägen i maj. För även om jag kommer bli väldigt besviken om vi inte lyckas med våra syskonförsök, så har vi vår son. Och jag önskar verkligen att alla som tvingas gå igenom hela den här hopplösa och oerhört påfrestande barnlöshetstiden tillslut får njuta av en liten älskling!



Kramar!

2010-03-31 @ 07:55:41
URL: http://dolk.blogg.se/silversmycken
Postat av: Åsa

Humorn är jätteviktig i allt elände annars orkar man inte. Så skratta tillsammans så mycket ni kan! :-)

Kram, kram

2010-03-31 @ 11:31:10
URL: http://www.asa1977.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0