Idag är jag rädd !

Först vill jag börja med att tacka fina Åsa som håller sina tummar för mig trots att hennes egen värld precis rasat sönder! Åhhh finare människa får man leta efter, själv hade jag väl grävt ner mig och aldrig hållt en enda tumme till i mitt liv....men inte hon inte, för hon är stark och kommer gå vidare - just därför kommer hon att lyckas med målet snart... väldigt snart hoppas jag - DU FÖRTJÄNAR DET !!

Ruvardag 13 idag här och nu börjar jag bli rädd... Mycket rädd!! Jag VET att kommer det blod nu så är det kört !
Vaknade denna morgon oxå av "mensvärks hugg" så jag önskar jag bara kunde få sövas ner nu och vakna upp när detta är över!

Har ju hela tiden inbillat mig att varje dag utan blod är påväg mot plusset... men jag börjar tvivla !
Om ET räknas som dag 14 (nån skrev det ) så är jag i såna fall på dag 27 just nu...
och i vanliga fall brukar jag inte fått nån mens på dag 27... nej nej.... så med andra ord så spelar det ingen roll att inget kommit än.... för är det kört så märker jag ändå inte det förräns in i det sista!
tidigast dag 29 skulle jag gissa att det visar sig.... alltså ruvardag 15-16 är nog mest kritiska för mig!

sen gör väl den här nervositeten att mensen blir sen... och då kanske den inte ens kommit på dag 18.... Åhhhh jag vill inte sitta med ett minus i min hand !! Jag vill inte !!
Snälla snälla, kan det inte bara bli ett plus !!

Trodde verkligen jag skulle vara överlycklig som ruvare... men detta är bara PEST ! Jag orkar inte mer....jag måste få veta, men jag är alldeles för livrädd för att ta ett graviditetstest.... Det går bara inte! Tror inte att jag kommer våga tjuvtesta dag 16 heller... Tror aldrig jag kommer våga testa!
Jag har suttit alltför många gånger med det där förnedrande minuset i min hand, jag klarar det inte en gång till !



Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej, följer din blogg (fick adressen via familjeliv). Håller också på med IVF och är på ruvardag 7.

Ville bara säga att det är ÄP som räknas som 14 dagar inte ET! Frågade nämligen vid ET hur det fungerade!

Håller tummarna att ni lyckas!

2010-03-09 @ 16:41:02
Postat av: Sara

Usch vad jobbigt. Vet ju precis hur det är, man vill tjuvtesta, men är ju livrädd för det där minuset som ju kan finnas där.

Jag håller tummarna för att det blir ett fint plus när du väl testar!!



KRam

2010-03-09 @ 16:58:51
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: Mickan

Söt kommentar jag fick innan hörru! :-) Och själv tjuvtestade jag för att "göra slut på eländet" så man slapp gå runt och hoppas på något som jag var säker på skulle vara ett minus...(ååå vad positiv jag är...) fick ju mitt plus på ruvardag 15 :-) SÅ hålla ut eller tjuvtesta, ett besked kommer ju förr eller senare, det är bara att bestämma sig (inte så lätt kanske...) Kramar!



2010-03-09 @ 17:05:18
Postat av: Fru barnlös

Fortsätt kämpa och sluta inte tro!

2010-03-09 @ 17:12:56
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Lila

Oh, nervpirrigt är det. Har ju dock aldrig fått uppleva ruvandet trots 4 IVF. Jag håller tummar och tår att krabaten vill stanna kvar hos er!!



Håll ut!

Kram Lila

2010-03-09 @ 18:46:20
URL: http://minbloggvarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0