Ruvardag 13

puh... även denna dagen har gått utan något blod ;)

Riktig deppardag har det varit idag, men nu när jag kom hem och läste era kommentarer så känner jag mig faktiskt lite gladare!
Tack Hanna som informerade om att ÄP räknas som 14 dagar & inte ET som nån annan sagt.
Det känns bra :) Då skulle det betyda att jag är på dag 29 istället för dag 27.... vilket är stor skillnad för min del !
Känns bättre !

Jag är fortfarande skräckslagen för att ta ett graviditets test men jag börjar känna mig redo nu.... Jag vill så gärna veta, Men det är nog fortfarande för tidigt ?? Skulle jag få ett minus nu så skulle det nog ändå inte smälta in, då jag säkert bara skulle fortsätta hoppas att det va för tidigt ! MEN ett svagt pluss skulle verkligen göra de sista dagarna lättare !
Eftersom jag inte har någon exakt mensdag så har jag ju inte så mycket att gå efter... alltså hur mycket för tidigt det är !
Men imorgon är jag ju på dag 14, så nu börjar det ju närma sig så smått!
Nästan så jag vill gå till vårdcentralen och be dom ta ett blodprov på mig för att få veta....

Min nyfikna mamma va på mig idag igen hur jag mår & hur länge det är kvar tills testdag..... jag sa att jag inte kommer tala om vilket datum vi ska testa... hon kommer få veta tids nog när jag är redo. Vill inte att hon ska ringa glad & nyfiken på testdagen och vi precis testat minus tex.... Nä, hon får veta tids nog!
orkar inte prata om det som sagt!!

En känsla som jag har just nu är i alla fall att jag & E förtjänar att få ett pluss !!
Visst vi har inte gjort 4-5 ivf behandlingar och gått igenom massa missfall ( det finns såklart alltid de som har det värre ) Men vi förtjänar oxå lyckan !! Vi har nu väntat i 3 år på vårt efterlängtade barn, och jag tycker INGEN ska behöva längta så mycket, det är väldigt påfrestande för själen !
Det räcker nu känner jag, ska försöka fokusera igen så jag ser ett pluss i huvet i alla fall ;)



Kommentarer
Postat av: SmultronEtt

Dag 29 låter ju bra! Själv har jag min BIM imorgon... lever i total skräck nu! Minsta lilla värk eller hugg i magen får mig att tappa greppet om världen. Ruvarperioden är verkligen det mest psykiskt påfrestande jag varit med om! Ena stunden vill jag skratta, den andra gråta.



Jag håller tummarna för dig!

Kram!

2010-03-09 @ 19:26:32
URL: http://smultronett.webblogg.se/
Postat av: MDB

Tycker att det låter bra! Spännande att dag 14 räknas som ÄP för då kan man ju räkna ut när det är ok att tjuvtesta ;-).

Jag tror på er! Kram.

2010-03-09 @ 20:35:18
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Sara

Så himla spännande, väntar spänt med tummarna i vädret på när du ska testa!

Tror att det kommer att gå riktigt bra!

2010-03-09 @ 20:45:33
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Pi

Alltid spännande när folk ska testa. Ja, spännande att stå utanför, men förstås skrämmande för den som ska stå där med stickan. Jag har gjort det många gånger nu. Ett plus blev det för tre och ett halvt år sedan, men det slutade tyvärr i tidigt missfall. Eftersom det gått så ruttet dåligt för oss så blir jag glad varje gång någon plussar, för då känns världen lite mindre dålig.

2010-03-09 @ 20:59:52
Postat av: Flugans mamu

Måste bara berätta att jag drömde att du testade positivt inatt! Du testade visserligen med ägglossningsstickor men tydligen gick det lika bra. Jag har ingen aning om det är möjligt att använda dem som grav.test i verkligheten... Hoppas hur som helst att min dröm stämmer! :-)



Kram

2010-03-10 @ 13:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0