Ruvardag 14

14 dagar har jag nu ruvat och fortfarande inte en droppe blod ;)
& Inatt testade jag positivt ;) ---- I drömmen alltså
Läskigt,, att "flugans mamu" drömde att jag fick ett pluss & även jag själv drömde detta för första gången i livet!

Åh det va så verkligt i min dröm, jag stod i mitt badrum och testade fast det va ett underligt graviditets test det va 2 röda kontroll streck och 3 röda positiva streck !!
Men åh den känslan, det va så underbart, jag riktigt kände hur jag jublade inombords och så försökte jag planera hur jag skulle göra, om jag skulle kunna hålla mig och inte berätta för E innan hans födelsedag! Tyvärr så vaknade jag strax efter att jag "plussat" men känslan fanns kvar och det går inte att beskriva hur lycklig jag va.... tills jag vaknade till lite och förstod att det va en dröm....
Det enda jag kan hoppas på nu är att det va en sann dröm ;)
Har aldrig drömt så innan.... så min kropp & själ vet vad den vill nu !!

Men då till det verkliga livet.... dag 14 får en ju faktiskt att få lite hopp :) samtidigt så är jag ju riktigt rädd!
Känns som om antingen får andra tjejer mensen redan ca dag 12 eller så går dom hela vägen till dag 18 och tyvärr visar sig ett minus ändå... ELLER för vissa få lyckliga så visar sig det där efterlängtade plusset !!
Jag vill så gärna vara en av dom... en av de där lyckliga!!

Men jag vågar verkligen inte testa... men snart får jag ju bara ta tag i det och få det överstökat!
Det enda som får mig att hoppas är ju att det inte kommit minsta lilla blod....och jag har alltid spottings innan!
Och det som får mig att tveka är ju fortfarande det faktum att jag känner mig så ogravid som man kan göra !
Känner fortfarande INGENTING ! Vet att vissa inte gör det men jag brukar va en sån som typ mår illa åt allt i övrigt, så det vore nästan konstigt om jag inte känner NÅT!!?

Klart att jag önskar att jag vore en av de som upplever graviditeten underbar, utan spyor & krämpor det hade ju varit guld !! Men i detta läget hade nåt litet tecken åtminstone fått visa sig! Nåt som gör att jag vågar testa!

E tycker att vi bara borde testa,,, "vi har ju massor med test" menar han på så det är väl bara köra...
Oj Oj Oj.... bara att köra.... jag vet inte det ja....
Blir det ett minus så vet jag inte vad jag ska ta mig till.... försöker vara förberedd, men det går inte, jag är inte förberedd på nåt minus, tänker inte få nåt minus... JAG VÄGRAR!!!

Tänker leva kvar i min önskedröm lite till där jag va såå lycklig!!



Kommentarer
Postat av: Karin

Å, jag har aldrig kunnat hålla mig ifrån att testa för tidigt. :-) Men om din testdag är den 14 mars skulle du ju kunna testa nu och få ett resultat. Blir det minus vet du ju att det inte är din riktiga testdag och testar om den 14 mars, blir det plus så vet du!!! Jag testade två dagar innan testdag och fick ett starkt plus!

Lycka till.

2010-03-10 @ 17:24:00
Postat av: Anonym

Jag har tron på dig. RD 14 och fortfarande ingen mens. Det måste ju vara positivt. Håller tummarna för er.

2010-03-10 @ 17:59:28
URL: http://ml80.blogspot.com/
Postat av: MDB

Tycker att dag 14 och ingen mens låter jättebra. Håller tummarna!

2010-03-10 @ 19:28:38
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0