Ensam

Om ni bara visste vad jobbigt det är att vara bitter hela tiden !
Jag vill inte vara sånhär men hur fasen ska jag vara , när det värker i hjärtat hela tiden ? !!

När jag började blogga va vi kanske 4 personer som började ungefär samtidigt.... och visst fan gör det ONT att alla nu är gravida UTOM JAG !!
Varför kunde inte jag fått vara en av dom då???
Jag är på riktigt glad för deras skull, vi kämpade ihop, men ändå är det nu jag som ensam sitter kvar i helvetet !
Är så trött på det

Man kände sån tröst i att dom fanns där i samma sits och visste vad man gick igenom, vi hoppades alla på att få plussa ihop och sen fortsätta följas åt ! varför förtjänade inte jag att bli lycklig precis som dom ?? Dom mådde fruktansvärt precis som jag, men nu är dom högst upp i himlen och stackars "tycka synd om mig själv" är kvar här ! ;(

Har läst hur många barnlöshets bloggar som hellst och nästan alla är nu gravida.... missförstå mig inte nu, jag önskar att det inte fanns en enda barnlöshets blogg att följa, för det skulle betyda att ingen behöver ha detta problemet ! MEN ... då vill jag ju naturligtvis inte vara ensam kvar....

Känner hela tiden den här "Varför jag " känslan och det tar musten ur mig !! Jag är helt slut!!

Vet inte vad jag ville få fram med detta inlägget men jag är så trött på att känna mig såhär ENSAM !!!



Kommentarer
Postat av: Åsa

Usch, din stackare. Förstår hur du känner det, varit i din sits ett tag och kanske fortfarande e. Inte kul att se alla lyckas och bli själv kvar, samtidigt som man givetvis är glad för deras skull. Du ska se att det vänder nästa gång, jag tror på er! Det är din tur nu!

Varma kramar

2010-03-17 @ 14:41:26
URL: http://www.asa1977.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Hej,



Jag har inte följt din blogg så länge men vill bara säga att ge inte upp vet ätt det är svårt att ta till sig de orden och just nu för dig =/...jag och min sambo har försökt att få vårt kärleksbarn i 2,5 år med två missfall bakom oss och nu har vi fått hjälp via ICSI och jag kan säga att våra odds är inte så bra om inte vårt pyre (är på RD 10) inte vill stanna. Vi fick ut 8 ägg varav hälften befruktades och ett av dem delade sig rätt...den är ju inte kul å få höra när man redan är nere liksom.



Men ska komma till saken: Jag brukar säga till mig själv nu under vår resa att "jag ger inte upp kampen om vårt barn förens någon läkare säger till mig att ge upp"



Hang in there!

Styrkekaramar till dig

2010-03-17 @ 15:02:10
Postat av: Emma

Här är en till som är ensam:/ Alla runtomkring mej blir dessutom gravida och det känns som ingen kan förstå tommrummet som tar upp nästan hela mitt hjärta. Har nu börjat spraya inför vår andra ivf...fick ju 17 ägg på 1:a men bara ett som gick att använda så nu hoppas jag att några hamnar i frysen me...men man får vara glad om ett blir bra.



Säger som du det borde inte finnas sånna här bloggar att följa, borde inte finnas detta problem, tar knäcken på en! Håller alla tummar för er och att det snart blir en bebis, kramar

2010-03-17 @ 15:14:41
Postat av: Fru barnlös

Jag förstår känslan!

2010-03-17 @ 18:53:39
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0