vet varken ut eller in

Läkaren som plötsligt alla pratar om heter Ludmila Ondrasek. Jag skickade iväg ett mail och i morses ringde telefonen...missade samtalet såklart och blev väldigt förvånad över att det va den kliniken som ringde.
Dom bad mig ringa upp men det va lönlöst. En ynka timmes telefontid och jag kom aldrig fram :(

Lite av mitt hopp kom tillbaka men sen började jag söka på hur långt bort denna klinik egentligen ligger!
Där sprack lite av mitt hopp :(
om vi skulle åka tåg dit skulle det ta 8-10 timmar.... det hade väl varit värt det men priset sen..... skulle kosta oss ca 1500 kr / skalle :(  och bara EN resa dessutom.

Här blev jag riktigt ledsen, om vi skulle åka skulle bara resan gå på ca 6000 och sen måste vi ju ha boende oxå:(
Vi kan ju inte slänga ut dryga 10 000 på att jag bara ska undersökas !!??  eller??
känns nästan löjligt, men samtidigt vill jag ju verkligen se om hon kan hitta något!
Men att betala lika mycket som en utlandsresa.....njaaa

Åh. nu vet jag inte längre vad jag ska säga om jag får chansen att prata med henne ?
Många pratar om nån bakterie och att de fått gå på nån antibiotika kur.... det är detta jag "hoppas" på, men undrar om det skulle vara möjligt att få gå på kuren utan undersökning..? Hm... många frågor i mitt huvud just nu!
Ni som upptäckt denna bakterie hur hittade hon den ?? vad för sorts prover tog hon??

Jag vill ju verkligen veta att vi gjort precis allt.... men om hon skulle kunna upptäcka denna "bakterie" så borde väl andra oxå kunna se det eller ??

åh jag vet varken ut eller in !!!



Kommentarer
Postat av: MDB

Visst vill man gripa efter alla halmstrån - tänk om det finns något som kan hjälpa. Och extra svårt blir det ju när man ofta får kämpa bara för att få den "vanliga" vården kring IVF. Samtidigt är jag rädd för att hamna i någon spiral där jag jagar och jagar efter allt som någon säger ha hört ska kunna hjälpa och blir uppstressad för allt jag inte testat. Hoppas att du kan hitta någon bra medelväg. Kram.

2010-05-19 @ 20:25:58
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hej igen. Hon konstaterade detta genom ett enkelt toppsprov (hon toppsade lite och tittade sen i mikroskopet). Tog en minut bara.



Man får gå på en ganska rejäl kur, både mannen och kvinnan eftersom mannen också bär på bakterien.

Först äter man Doxyferm i 9 dagar och flagyl i 7. Samtidigt använder kvinnan en kräm som heter Dalacin.



Efter detta använder kvinnan en kur (1 dag) canesten.



Efter det får kvinnan använda varannan natt Lactal och varannan natt Ovesterin.

Man ska bara tvätta sig "där nere" på kvällen och använda tvättlappar med aloevera på.



Du kanske kan få en gynekolog nära dig konsultera Ludmila och kanske få ta provet där? Om du går till en privat gynekolog går det säkert bra.



Kram

2010-05-19 @ 20:52:00
Postat av: akna

Hej

Har också haft problem med bacteriell vaginos och jag har också gått flera kurer, men inte min sambo. Du känner igen det på att det luktar "fisk" (jag kände lukten hela tiden..inte så trevligt) och det kan bli torrare när man har samlag. Det spelar ingen roll hur mycket du tvättar dig,(det har inget med renlighet att göra) lukten försvinner inte... Fråga barnmorskan nästa gång du är där, du får nog inte äta antibiotika utan att de kollat dig, det är onödigt att utsätta kroppen för det!

Jag har både ätit antibiotika och använt kräm,(aldrig på samma gång) senaste gången hade jag kräm igen och då har det hållt sig borta:) Sen kan det komma igen om man har otur. Sen antar att jag behandlingen skiljer sig från läkare till läkare och hur länge du haft det etc..Men som sagt! Fråga barnmorskan om du är orolig!

2010-05-19 @ 21:14:40
URL: http://www.hoppofortvivlan.blogspot.com
Postat av: ettvanligtliv

Bacteriell vaginos kan orsakas av att du tvättar dig med tvål, har mycket sex, tvättar dig "där nere" på morgonen (man ska bara tvätta på kvällen eftersom slidan "renas" på natten. Vissa är bara känsligare där nere och har lättare att få det.

Använd ocksp bara "Ellen" när du har mens. Andra tamponger och bindor kan förstöra slemhinnorna. Mannen får också bakterien så därför kommer den tillbaka hela tiden om inte båda får antibiotika.



2010-05-20 @ 08:44:00
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Plusresan

Ja, jag har också märkt mycket snack om det här och det är klart man blir nyfiken. Man vill ju göra allt man kan om inte läkarna gör det.



Hoppas du får några svar!!!

Kram,

Joanna

2010-05-21 @ 15:23:37
URL: http://plusresan.blogspot.com
Postat av: Mona

Hej! Mycket spännande läsning! Har varit i kontakt med dej för jätte länge sen... hittade dej via familjeliv tror jag! Hur hittade du en mail adress till henne? Tänkte skicka ett mail dit men jag hittar ingen adress. Kram

2010-06-29 @ 18:58:26
Postat av: agneta

Hej !

jag läser att du mailat till ludmila. jag kan inte hitta hennes mail adress någonstans?? kan du maila den till mig? super stort grattis till er graviditet!!

mvh// Agneta

2011-02-02 @ 15:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0