4 dagar kvar

Bara några få dagar kvar till spraystart och jag har hämtat ut allt från apoteket.
Fick kalla kårar av menopuren och ångrar mig nästan lite... Puregon pennan har ju varit så smidig, kanske är jag bara dum som tjatade till mig ett krångligare läkemedel.?
Jag som verkligen liider när jag ska ta sista sprutan och blanda själv och hålla på.

Ja hur som hellst är det väl bara köra, men shit va mycket mer läkemedel del blev.
Lite fundersam bara.... puregonet hade jag ju i kylen och frågade på apoteket om menopur. Hon sa att det inte skulle vara i kylen så jag hoppas att det inte blir något galet nu!?
Vart hade ni menopur ??

Dag 19 idag och nu är min ägglossningsblödning igång igen. (inte som förra gången) utan bara lite lite som vanligt!
Jag kan ha frågat det här många gånger tidigare men varför blöder jag lite efter ägglossning?
Är det bara jag som har det såhär ?? Jag har ju frågat på sahlgrenska men det känns som om jag inte får något svar nånstans....

Jävligt tröttsamt i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Stor kram och lycka till! Var så ledsen för din skull när det inte gick vägen, kändes verkligen som om det var din tur. Kommer att hålla tummarna stenhårt för dig framöver!



Förstår att Menopuren känns pysslig o särskilt om du är spruträdd. Kan du få hjälp av sambon? Sen är det så med Menopur precis som med Puregon att det är värst första gången och du kommer att komma in i det lika snabbt som vanligt. Snart sitter du där och är en hejjare på att blanda sprutor och dra upp läkemedel. Angående förvaring så hade jag mina i rumstemperatur.



Kram kram

2010-11-08 @ 12:24:25
URL: http://turbolina-twin.blogspot.com
Postat av: Tonci

Jag har inte haft Menopuren i kylen, den var i badrummet.

2010-11-08 @ 14:13:32
URL: http://vivillockshabarn.blogspot.com/
Postat av: Evelina

Kopierat från FASS:



Hantering, hållbarhet och förvaring



För beredning, se bipacksedel. Ej använt läkemedel och avfall ska hanteras enligt lokala regler.



Förvaras i originalförpackningen. Ljuskänsligt.



Menopur 75 IE: Förvaras vid högst 25°C. Får ej frysas.



Menopur 600 IE och 1200 IE: Förvaras i kylskåp (2-8ºC). Efter beredning kan lösningen förvaras i högst 28 dagar vid högst 25°C. Får ej frysas.



________________________

Så det verkar bero på vilken styrka. Iaf vad jag kan utläsa.

2010-11-08 @ 17:32:06
URL: http://cuteewe.blogg.se/
Postat av: MDB

Jag hade menopurförrådet i garderoben. Var också lite nervig i början, men jag tyckte man fick in snitsen hyfsat fort, och även om det var krångligare och sticket kändes lite mer så var det ju helt klart värt det när vi fick plusset på stickan. Lycka till!

2010-11-08 @ 17:58:08
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Som de andra sagt, inte menopur i kylen. Det var lite krångligt första gången jag skulle blanda menopur också. Men man får fort snits på det. Ett tips är att vända upp-och-ned på ampullen när du har sprutat i vätskan, och ta nålen helt ned i springan som är i gummiskyddet och så suga upp innehållet. Det blir ett slags vakum när du tar ned sprutan med vätska i ampullen med pulvertabletten. Så vätskan sugs nästan ut av sig själv. Det kommer lätt in bubblor i vätskan, det hjälper då att dra ned sprutan en del så att du får in mer luft. Om du knipsar lite på sprutan då så är det mycket lättare att bli av med luften. Om man har bara bubblor i och inte drar ned sprutan så är det mycket svårare att bli av med luftbubblorna. Så är inte nålen något längre än puregon så det går lika bra det faktiskt :-) Lycka till. Hoppas det är menopur som ska till för dig med

2010-11-08 @ 18:39:36
Postat av: Pippifrugan

Angående att du precis verkat ha haft ägglossning och att det är 4 dagar kvar till spraystart. Vad jag har förstått så ska man börja med sprayandet 7 dagar efter ägglossning. Jag hade helt regelbunden mens innan alla behandlingar och började därför på dag 22 hela tiden, men efter 3 behandlingar så var min mens inte alls lika regelbunden längre. Då sa läkaren att jag fick välja att börja på dag 1 eller att testa med ägglossningsstickor så att jag visste när jag skulle börja. Jag valde dag 1.

Den här informationen fick jag inte av någon barnmorska som jag pratat med utan det kom Lars Nilsson fram till efter samtal med honom.

2010-11-08 @ 22:15:00
Postat av: ettvanligtliv

Du skulle bara ha nojjat över vilken skillnad det hade gjort om du inte bytt till menopur, så jag tycker att det var helt rätt beslut!

Ang ägglossningsblödning så har det hänt mig en gång, om än väldigt lite och enligt gyn så var det helt normalt.



Kram!

2010-11-09 @ 13:03:52
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0