orka

Det gick precis så som det inte fick gå... :(

Jodå cystan va tillbaka.... enligt läkaren är det samma cysta på vänster sida som återkommer. En så kallad choklad cysta !

Jag hade på något sätt förberett mig trodde jag och va inställd på att inte bli ledsen.
Men lik förbannat så satt jag där och grinade, åh va ledsen jag blev.

Så imorgon ska jag in för punktering av cystan, Mr morfin och hela kalaset !

Varför är jag inte förvånad !?

Orkar inte skriva så mycket mer, förutom att jag denna gången får klara mig utan älskling för han fick inte ledigt!

Jag är trött, ledsen och rädd !


Kommentarer
Postat av: Gräddnosen

Usch, jag lider verkligen med dig. En chokladcysta betyder ju att din endometrios är i full gång igen. Om jag får ge ett råd så skulle jag verkligen ta itu med endometriosen först för att få den i schack. Är i samma situation som dig men har nu snart varit nedreglerad i tre månader för att torka ut min endo. Använder inte nässprayen, utan tar en spruta (Enanton Depot) en gång var fjärde vecka. Mycket smidigare! Visst det är jobbigt med svettningar och huvudvärk men du kan få hormonplåster som lindrar besvären. Det är ändå värt det då chansen att IVF:n ska lyckas ökar om man varit nedreglerad 3-6 månader. Vet att en del läkare inte håller med om detta utan menar att det inte spelar någon roll, men forskningsresultat visar att chansen ökar med 40%. Du kan även ringa och rådfråga Endometrioscentrum i

Uppsala. Har du frågor och funderingar kan jag tipsa dig om den här tråden på Familjeliv:

http://www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51036674.html

Här samlas många tjejer som är i samma situation som dig. Och du, många har faktiskt blivit gravida, trots endo, det tar oftast bara lite längre tid. Stor kram från en som vet precis hur du har det!

2010-11-24 @ 20:03:36
Postat av: m

Menar du att denna gången är körd :-/ ? När dom åtog bort min chokladcysta sa dom att det är hög chans att bli gravid direkt efteråt,drt stämde för mig.

2010-11-24 @ 23:22:08
Postat av: AnnaCecilia

Jag har oxå chokladcystor men behöver inte punktera dem. Jag gör just nu IVF med två cystor. Går alldeles utmärkt...Verkar vara lite olika skolor hos läkarna.

2010-11-25 @ 06:55:47
URL: http://bebiskarusellen.bloggplatsen.se/
Postat av: ettvanligtliv

Åh gumman vad jobbigt! Tänker på dig. Kram

2010-11-25 @ 07:47:05
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: akna

när jag kollade mig under IVF så hade jag också 2st chokladcystor och han sa ingenting om dem, inte mer än att de försvinner av sig själva så småningom..? Konstigt att det är så olika från läkare till läkare..

Kram, håller tummarna att det lyckas denna gången för er!

2010-11-25 @ 18:59:04
URL: http://www.hoppofortvivlan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0