kvälls tankar

Pi : jag kan gärna tänka mig att veta mer om vad det handlade om och vad det blev för operation...

Jag vet att jag egentligen borde kolla upp detta, men just nu finns inte tiden, jobbar hela tiden plötsligt och akupunkturen 2 gånger i veckan, och dessutom vill jag vänta in mensen och se om den kommer som vanligt!

Ibland känner man bara att det får vara nog med problem och skuffar undan det under mattan.
Lite så jag känner just nu, att tänker jag inte på problemet så finns det inte!
Jag ska däremot se till att få göra ett cell prov nästa gång jag ska göra någon gyn undersökning.... va säkert 3 år sen sist, så det kan ju vara bra att kolla upp så inget är galet!
Har inte fått någon kallelse, nån som vet hur många år det brukar vara emellan ??

Men nästa undersökning bör ju bli i samband med nästa sprutstart och det är ju ett bra tag kvar!

Angående mensvärk så funderar jag lite på att införskaffa mig en TENS apparat eller liknande, är det någon som har nån erfarenhet av en sådan. Kanske testat?
Något måste jag ju hitta på eftersom jag inte kan fortsätta proppa i mig såna mängder med tabletter som ändå inte fungerar !
Ni som har endometrios vad äter ni för tabletter ? Vad hjälper er mot smärtan ??


Kommentarer
Postat av: therese

panodil + voltaren funkar bra ihop för mig. Har fått tradil utskrivet av gyn, de tar bort smärtan...men gillar de inte riktigt ändå... gyns kommentar "Jag ger dessa till abort patienter som verkligen har ont" smidigt när jag precis berättat att vi har kämpat länge med att bli gravida...

2010-10-18 @ 21:22:33
Postat av: Pippifrugan

Man blir kallad på cellorov vart tredje år. Så du får säkert en kallelse snart.

2010-10-19 @ 06:02:43
Postat av: Sandra

Pronaxen+panodil funkar hyfsat, måste ta dem i tid dock. Börjar jag för sent så är det svårt att få det att funka bra. Får dock ont i magen e ett par dagar m denna kur.

Provade tens ett tag, lånade av en granne. Tyckte att det fungerade ganska bra, lite läskigt i början bara, men kroppen vänjer sig ganska fort o då är det bara att öka.

2010-10-19 @ 08:04:03
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Jag har oxå för mig att det e vart 3:e år man blir kallad till cellprov, men ibland kan det missas om man har flyttat tex.

Efter min opereration pga cysta + endo så gick jag lite oftare på cellprovstagning ett tag. Sen hade jag en förändring som blev korrigerad och då fick jag gå med kortare mellanrum ett tag till.



I somras tog äntligen tag i o kontaktade gyn för att få kraftigare smärtstillande utskrivet. Jag sa att jag hade endo och att det va konstaterat via operation. Han försökte komma med en massa andra förslag som kunde lindra endon som jag irriterat slog bort. Ända tills jag berättade att vi hade gjort 10 IVF (inkl. FET) och hade testat nedreglering med spray och att det inte va aktuellt med p-piller. Då förstod han! Jag bad om ursäkt för att jag hade gått på som en ångvält :) Han kunde ju inte veta det, men jag e så van vid att slåss för allt och kan så mycket själv att man ibland kan bli lite rabiat :)



Jag fick iaf Diklofenak utskrivet. Man får bara ta 3 om dan, men ibland tar jag 4. Där emellan tar jag Panodil eller Alvedon. Det hjälper hyfsat, men som Sandra skrev här ovan så måste man ta dem i tid innan man får för ont för då e det svårt o få bort smärtan. En elektrisk värme kudde hjälper oxå.

Jag sa oxå till läkaren att det e bättre o få något starkare utskrivet än att alltid överdosera med Ipren/Pronaxen/Eox + Alvedon/Panodil.



Jag fick min men i söndags o igår em hade jag sjukt ont, pillerna hjälpte inte riktigt. Dessutom blir jag kass i magen och får ont av det med. Det är oxå ett symtom på endo. Kunde inte träna igår som jag hade tänkt.

2010-10-19 @ 10:15:27
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0