tack för ert stöd

Jag är glad att jag har ert stöd, men kanske ska svara lite på era senaste kommentarer.

Jag förstår inte heller varför sjukvården är så ointresserade ? Lite blödningar verkar vara vanligt? Men ska man behöva blöda floder för att det ska vara tillräckligt allvarligt för en undersökning?
Inte så jätte pigg på att leta ännu en ny gynekolog... då både mitt sjukhus och sahlgrenska inte tycker att det verkar vara något!

och du som undrade varför jag inte vill ha sex med min pojkvän när jag blöder... för att jag tycker att det är äckligt!
Bryr mig inte om han tycker det är okej eller inte, JAG känner mig äcklig och känner jag mig äcklig vill jag inte ha sex ! Så det är fortfarande torrt på sex fronten :(

sen undrar jag lite igen, om det nu skulle vara endometrios jag har.... finns det då nåt som gör att att man kan sluta blöda ?? eller är det bara p-piller som gäller ??

Ja ja...  nu är det helg då glömmer vi våra bekymmer - eller vad säger ni ;)


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag har ju också såndär mellanblödningar och är av någon orsak säker på att det är det som orsakar vår barnlöshet. Min läkare tar det heller inte på allvar och det enda som hjälper är p-piller och det alternativet känns ju inte rätt just nu.

Undrar vad dessa beror på. Helt sjuk att de inte tar en på allvar då man försöker få hjälp. Det är som du sa: man skall störtblöda innan man får hjälp.

Kramar och trevlig helg!

2010-10-29 @ 21:18:16
URL: http://varfinnsminbebis.blogspot.com
Postat av: Evelina

Endometrios orsakar i sig inte mer blödningar. Mellanblödningar ska tas på allvar, oftast är det absolut ingenting, men det kan vara cellförändringar som orsak varför man bör göra ett förnyat cellprov. Om det är svårt att få til så säg att du blöder när du har samlag, det får alla att bli oroliga.



Jag vill inte heller ha sex när jag har mens, även om jag har det ibland så känner man sig alltid lite äcklig. :(

2010-10-29 @ 22:35:09
URL: http://cuteewe.blogg.se/
Postat av: ettvanligtliv

Hej vännen, hoppas du lyckats ha roligt i helgen och tänkt på annat. Du har en award att hämta på min blogg eftersom du är en så härlig tjej.

Kram!

2010-10-31 @ 21:12:12
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: p

Men vilka idioter, dom borde bara kunna låta dig komma in och kolla en gång extra?

Jag opererades för cellförändringar i somras, hade då haft jobbiga mellanblödningar som mest blev värre och värre varje månad. Ibland var dom som en extramens, men som startade vid ägglossning och pågick fram till mens, så jag blödde också en massa veckor varje månad. Snackade med en kompis som också haft cellförändringar, och henne missade dom förändringarna på fast dom skrapade! Hon fick genomgå en konisering iaf, och på den opererade vävnaden såg dom cellförändringarna, inte innan.

Jag går till södertälje sjukhus för att jag jobbar där nere, fast jag bor i stockholm, och jag tycker att dom är himla bra där faktiskt. Läkaren tog mig på allvar, han både tog skrapprov, knipsade lite plus färgade (eller vad det kallas för, både job och nån svag ättiksyra tror jag dom använder...dom ser iaf om det verkar vara förändringar på en gång).



Och det är inte normalt med extrablödningar, ok en gång men inte varje månad! Dessutom, visst många kan få en skvätt vid ägglossning, men det ska absolut inte vara en regelrätt blödning! Ring till nån annan mottagning, kanske privat? Och när du kommer dit, be om att dom ska färga också för det tar ingen extra tid direkt - det sved lite, men det tyckte jag det var värt för att läkaren skulle se direkt om något område såg annorlunda ut. Vilket han ju gjorde: "ja, jag ser direkt att du har förändringar här". Sen fick jag en op-tid, och nu är det några månader sen, månader då jag sluppit oroa mig för när blödningen ska komma igång och varför den överhuvudtaget gör det.

Lycka till!

2010-11-01 @ 10:19:30
Postat av: Linda

Hej,

Det är inte om att mellanblödningar så som du.



Jag hade det för ett par år sedan och jag gick till två olika gynekologer och den andra hittade att mina slemhinnor i livmodertappen buktade ut genom det lilla hålet i livmodertappen. Detta var lätt fixat genom en op med laser då man brände bort slemhinnorna och jag har inga mellanblödningar sedan dess.



Jag tycker definitivt att du ska boka en tid men en annan gynekolog eller ringa dem du har talat med tidigare och verkligen stå på dig att få komma in och kolla.



Hoppas någon lyssnar på dig snart. Jag fick kämpa i många månader innan någon lyssnade på mig.

Kram

2010-11-01 @ 10:46:44
Postat av: fia

ååå jäkla sjukvård.. Efter att vi fått pergotime blev jag gravid en gång.. i vecka sju började jag blöda.. å ringde in.. fick till svar att det var normalt å att det inte var någon fara, men kände ju själv att något var galet.. Så jag ringde igen o efter många om o men fick jag tid.. Det visade sig att vårat lilla barn hade slutat växa i vecka 7 så det skulle bli skrapning.. Men det var påsk o de skulle ha stängt.. så jag fick gå hemma i en vecka med något dött i mig innan jag fick hjälp..

jävla sjukhus säger jag..

kram

2010-11-08 @ 16:56:01
URL: http://vilatryggtiminfamn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0