akupunktur?

Hm... har mailat AM-kliniken i göteborg, den där kinesiska akupunktören som behandlar i samband med ivf !
och jag vet inte ??
Dom skrev att dom brukar göra ca 10 behandlingar inför ivf och varje besök kostar 480 kr
dessutom kostar första konsultationen 900 kr och då ingår en behandling !

Men för mig skulle ju detta innebära ca 5000 kr + bensinpengar fram och tillbaka till göteborg 10 gånger !
Inte för att verka snål men det blir väldigt mycket pengar !!

Jag vet inte hur jag ska göra ! Tycker det va svindyrt !
Okej om man bara hade gjort ca 4 behandlingar eller nåt men 10..... vet inte om jag pallar att sticka mig med nålar så många gånger !

Åh Men jag känner ju den där känslan att vi måste ha provat ALLT innan vi ger upp !
Tänk om det skulle lyckas då skiter jag väl i att det kostat pengar!!

Vet inte alls hur vi ska göra ??

Önskar att vi hade lite mer pengar så det inte skulle kännas så jobbigt !!



Kommentarer
Postat av: jenny

vill inte måla fan på väggen eftersom ajg vet att många har fått bra resultat efter akupunkturbehandlingar, men jag gick under hela förra året och åt dessutom örter som han rekommenderade. Men inget plus...

Är dock glad att jag gjorde det eftersom det hade varit gräsligt att tänka "tänk om"...

2010-09-27 @ 14:27:09
URL: http://langtaneftersammanhang.blogspot.com/
Postat av: Nora

Det är exakt så dessa människor resonerar, att vi som är så pass desperata, vill prova ALLT. De tjänar stora pengar på vår olycka.

Jag säger inte att det är fel med akupunktur, men med sådana priser och att man "bör gå 10 ggr" tyder på att det är humbug. De är ute efter att tjäna pengar. Släng inte mer pengar i sjön, de femtusen kronorna kan du ha en skön semester för istället, som säkert gör lika stor effekt som dessa akupunkturer.

2010-09-27 @ 15:50:31
Postat av: Anonym

Det var dyrt. Jag fick en gratis konsultation, och mina behandlingar kostade 400kr st. Men det var tyvärr i Sthlm. Jag kan säga att för min del var akupunkturen jättebra, jag genomgick inte IVF utan insemination. Men jag känner till minst en som gick till samma akupunktör som jag när hon gjorde IVF, och lyckades.



Akupunktur för mig var jättebra, avslappnande och skönt. Men det är nog olika för alla, mitt tips är att prova. Gillar du det så gå några ggr. Jag gick 14-15 ggr. Och så gjorde jag en behandling efter insemination - det ska också vara bra.



Jag provade zonterapi med, det kan ju vara ett alternativ, det är också ganska dyrt, men man ska inte gå lika ofta.



jag blev gravid :)

2010-09-27 @ 16:23:37
Postat av: akna

Hmm..det lät väldigt dyrt! Jag har hittat en (tyvärr inte i göteborg) som är kopplad till landstinget och jag behöver bara betala 100:- per gång tills man kommit upp till 900:- då man får frikort.

När jag ringde och pratade med honom så sa han att det kan vara bra att göra 3-4 gånger innan behandlingen sätter igång och sen kan man fortsätta under tiden om det är ok med läkaren. Men han sa också att det funkar inte på alla, men han har hjälpt tillräckligt många för att kunan säga att det fungerar.

Sen tror jag att det är svårt att säga om det ska vara 5 eller 10 behandlingar som krävs, det är nog väldigt individuellt!

Kolla om det finsn andra som sysslar med akupunktur, hör om de är kopplade tills landstinget och om de behandlat barnlöshet innan.:)

Lycka till!

2010-09-27 @ 18:17:38
URL: http://www.hoppofortvivlan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag har gått hela förra hösten på am-kliniken och ja första gången är dyr MEN det är en väldigt ingående undersökning med frågor som dom har, det är inte alla som gör.Sen är det så att man ska gå fler gånger på akupunktur för att sätta igång flödet, det går inte på en gång, tyvärr.Men det är klart, det blir dyrt.När jag gick där så fick min pojkvän äta örtmediciner, ingen behandling, men det gör man om man har få eller slöa spermier.Mariana

2010-09-27 @ 18:18:51
Postat av: Avlängtantilldig

Min väninna gick på akupunktur i samband med sina IVFer på ett ställe hon rekommenderades av sin klinik. Både kliniken och akupunktören sa dock att det inte fanns några belägg för att akupunktur hjälper IVF behandlingarna - hon gick mest för att hon tyckte det kändes avslappnande i den stress en IVF innebär. Hon gick igenom 4 misslyckade IVFer innan hon lyckades på 5e försöket - hon gjorde akupunktur vid alla 5.

2010-09-27 @ 21:48:42
URL: http://enmammautanbarn.blogspot.com
Postat av: Jennie

Akta er för att stoppa i er "kinesiska örter" eller liknande, det är mycket omtalat att dessa innehåller stora mängder bly!

Akupunktur kan påverka vissa nerver och öka blodcirkulationen, men det har enbart effekt där och då, med nålarna på plats. Redan på väg ifrån akupunkturen försvinner de eventuella effekter man fått. Så i det stora sammanhanget är det helt meningslöst. Och, man ska inte behöva betala 900 spänn i början o fortsättningsvis 500 spänn per gång, det är sjukt vilka priser de tar ut! Finns ingen omtanke eller moral, de vill enbart tjäna pengar.

2010-09-28 @ 13:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0