Ruvardag 8

Tack för att ni försöker peppa mig! ;)

Jag ska försöka förklara varför jag är så nervös och har snöat in mig på symptom.

Första gången vi ruvade så kände jag ju inget speciellt men jag va väldigt nervös ungefär som nu, dagarna gick och jag hade på känn att det hade skitit sig. Men eftersom mensen aldrig kom så steg hoppet det sista och jag nästan trodde att klart det måste gått, som jag skrivit förut har jag aldrig kännt mig så lurad som när testet visade minus den gången !

Sen andra gången va allt helt annorunda, jag va positiv direkt från början, tänkte på vad alla sagt att jag måste hålla mig positiv! Och jag va positiv, jag va glad och lycklig, riktigt njöt av ruvartiden i början och va helt säker på att det fungerat!
Körde stenhårt på att tro att jag va gravid och hela ruvarperioden så visste jag att det fanns ett barn där inne. Mot slutet tyckte jag att illamåendet va ett faktum, jag rapade väldigt mycket och va riktigt säker på att nu jävlar.
det va ju inga tillsatta hormoner inblandade så det bara måste ju gått, jag hade ju till och med symptom.
Så när mensen och minuset slog till mig blev det som en chock!!
Denna gången hade jag ju inbillat mig att jag va gravid och att det fanns ett barn, när det plötsligt inte gjorde det blev smärtan ännu värre, nu kändes det ju som om jag hade förlorat "barnet" på riktigt!
Så jag har provat det där med positiva tankar, vara superglad och tro.... det fungerade inte !! :(

Så därför är jag väldigt försiktig med att tro på att det verkligen finns något. Jag tror ju i smyg såklart att det bor en liten luring där inne det måste jag göra, men jag måste försöka hålla mig på jorden denna gången och inte sväva iväg och drömma mig bort för mycket ! För det slår så mycket hårdare om man faktiskt inbillat sig att man på riktigt är gravid !
Men hoppas, så långt kan jag sträcka mig och hoppas.... det gör jag !!
Något enormt ! Och idag känns det lite bättre och förhoppningsvis kan nästa vecka gå i rasande takt så man bara kan få veta !

Så idag är allt under kontroll, paniken kommer att komma flera gånger till men just idag är den borta !
Ruvardag 8 och skulle vi tjuvtesta dag 16 så betyder det att hälften av tiden har gått tills dess !
Annars "bara" 10 dagar kvar ! Phu!!!

Vill gärna komma över gränsen då jag ruvat längre än tiden som är kvar !

Tack igen för era tumhållningar !!!!!


Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Hoppas dagarna går undan! Håller tummar o tår. Kram!

2010-09-12 @ 15:22:23
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: MDB

Det är inte lätt det där med att hur mycket man ska hoppas eller inte hoppas. Ruvarperioden är verkligen en riktig nervprövning. Hoppas att dagarna går fort nu fram till testdagen. Kram.

2010-09-12 @ 20:29:04
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0