känslosam

oj såg först nu att mina små återblick inlägg fick väldigt konstig storlek !
Yeah yeah orkar inte ändra nåt !

Idag vet jag inte vad som hänt med mina känslor...
Jag hittade gamla dagböcker när jag rensade lite i källaren och eftersom jag är i desperat behov att få tiden att gå så tänkte jag ge mig på att läsa allihop - har hittat 9 st ;)

Historien börjar från att jag va 11 år fram tills ca 22 då jag helt slutade att skriva ( lite synd egentligen )
Så det kommer nog bli bättre än vilken annan köpe-bok som hellst!

Jag har hunnit läsa om kompis äventyr, vänner, ovänner, första tryckaren, killen i klassen jag bara ääälskade, och nu plötsligt kom jag till ett kapitel där min kanin dog ! Här började mina tårar rinna och nu kan jag inte sluta !
Hade nästan glömt bort detta, jag hade denna underbara vän i nästan 10 år och jag kan nog på riktigt säga att det va min första och största kärlek ;)
(ni som har haft hund i många många år förstår )

För han va verkligen inte bara en kanin, han va min vän, om jag va ledsen satt jag inte hos mina föräldrar, nej jag satt med den jag älskade mest !
Jag står samtidigt just nu och lagar mat i köket och tårarna vill inte sluta rinna, herregud vad händer ? Detta hände för 12 år sen !

läste om "begravningen" då min pappa fixat en låda, lagt blommor över hela honom och skrivit en lapp där det stod " Sov gott lilla goa ---" på !

Kan verkligen inte hjälpa det men tårarna bara sprutar här ! Så det ska bli spännande att fortsätta denna läsning!

Så ni ruvar tjejer därute som bara vill få tiden att gå , leta upp era gamla dagböcker och ta en liten nostalgi tripp.
Jag ska i alla fall fortsätta min "litteratur resa baserad på en verklig händelse"


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag har också skrivit dagbok sen lågstadiet och har ca 40 stycken. Jag är en sådan som skriver mest då det går dåligt så ibland är det perioder av dagböcker som är riktigt deprimerande att läsa. Men allt det där vem man skall dansa med på nästa disco eller vem man är kär i, det är kul.



Och så är det ett väldigt bra tidsfördriv, båda att läsa och skriva. Och vi ruvare vet ju att ibland så måste man bara få tiden att gå lite snabbare ;)

2010-09-09 @ 17:58:05
URL: http://varfinnsminbebis.blogspot.com
Postat av: MDB

Jag har skrivit dagbok från det att jag var 14 tills i våras faktiskt. Nu har jag istället en kalender som jag skriver lite i varje dag. Blir inte så många rader men ändå vad jag har gjort och sådär. Inspirerades av min mormor som gjort detta i 60 år! Tyckte att dagboksskrivandet tog för lång tid (så där så att jag hela tiden tänkte "jag skriver imorrn" och sen när jag väl skrev så hade jag tusen saker att skriva om), men att skriva några rader i en kalender går ju av bara farten.

2010-09-09 @ 18:19:23
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Carro

Tack för tipset , det ska jag göra nästa vecka! Det är lite skönt att få tillbaka en massa minnen och bli sentimental :-)

2010-09-09 @ 22:16:50
URL: http://carolinatjader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0