inskrivning MVC

Idag va vi på första besöket hos barnmorskan.

Det gick helt okej tycker jag.
Vikt tycker jag ju aldrig är roligt att ta, för det ska alltid tjatas om mitt låga BMI... tröttsamt att varje gång med ny läkare behöva förklara att jag alltid vägt lite, kan inte gå upp i vikt och INTE är sjuk...
Min förhoppning nu är ju att jag genom graviditeten äntligen ska lyckas gå upp några kilon och förhoppningsvis få behålla dom efteråt ;)

sen gick hon igenom massa fakta bara, om man har några sjukdomar, röker och såna saker. Pratade lite om Ivf och besöket tog ungefär en timma.

känns skönt att vara inskriven och nästa besök kommer bli om 3 veckor då det ska tas massa prover, urinprov, blodprover, blodtryck och så ska jag även göra ett cellprov eftersom det va över 3 år sen det togs... (konstigt att man alltid hamnar mellan stolarna, borde fått en kallelse men har alltså ingen fått för att jag flyttat runt )

Känns lite sådär att göra cellprov när det bor en liten skrutt i min mage, men barnmorskan sa att det inte finns några risker alls med det, så jag får väl lita på det. dessutom kanske det är dumt att vänta för då går det ju alldeles för lång tid mellan gångerna.
Minns att jag blödde lite senaste gången jag gjorde det, och det däremot skulle få mig lite illa till mods... att se blod... huuuaaaa.

sen visade hon lite hur besöken kommer se ut i framtiden... RutinUltraljud i vecka 18 om vi ville ( såklart ) så det är först då vi kommer se skrutten nästa gång ! Känns såklart vääldigt långt dit men men, förhoppningsvis hinner man få en liten liten mage tills dess i alla fall att gotta sig med ;)

Sen blir det först i vecka 24 som vi kommer få höra plutten och DET är långt fram.... det är så långt fram just nu att det inte ens är nån ide att prata om. Men roligt ska det bli att få lyssna i alla fall !

Ja så nu är vi inskrivna och bollen är i rullning ;)


Kommentarer
Postat av: Ninna

Grattis till en "milstolpe" :-)



Skönt att läsa att det faktiskt KAN fungera att bli gravid med ivf...jag är djupt nere i "dalen av tvivel"...



Kram Ninna

2011-02-09 @ 23:58:35
URL: http://www.villblimammanu.blogspot.com
Postat av: Tea

Kul att komma igång!

2011-02-10 @ 06:25:24
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: mrsjanuary

gatulerar till graviditeten! har kikat in på din blogg då och då men aldrig kommenterat. ha det fint!

2011-02-10 @ 09:40:51
URL: http://www.mrsjanuary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0