shopping

nyss hemkommen efter en lååång shopping dag på ullared ;)

Jag är helt slut i både kroppen och hjärnan.

Dagen började väl sådär, åkte runt 7-tiden i morses och efter nån halvtimma på vägen kände jag mig väldigt illamående plötsligt... fort fick jag tag i en påse och spydde för första gången i bilen... Tjohoo.
Bara att konstatera att spy i påse inte va min grej... urk... mår ju ännu mer illa av att andas in sina egna spyor i påsen... och livrädd va jag att den skulle finnas nåt hål i den så den läckte.
Som tur va läckte den inte och vi fick äntligen kört in till vägkanten där kan kunde slänga ut snusk påsen.

Tacka gud för tuggumin i såna lägen.
Min kropp gillade inte riktigt att åka bil i nästan 3 timmar sådär på morgon kvisten.... kan vara värt att komma ihåg.

Jag är grymt imponerad av alla hög gravida som orkar gå där inne en hel dag.... Jag brukar kunna gå där inne hur länge som hellst men idag kände jag mig inte så pigg på det, helt slut efter bara en stund. blev nästan andfådd.
Hamnade på bebis avdelningen och klurade på om det fanns nåt roligt som man kunde köpa med sig hem..
allt kändes såklart för tidigt.... och när man såg alla andra sprickfärdiga stora magar så kände jag mig väldigt mycket mindre gravid än dom.
Men OJ vad mycket grejjer man kommer behöva köpa, vi kände oss som mitt i djungeln. Helt bakom flötet när det gäller den här världen. Men det kommer väl så småningom.

Vi köpte i alla fall lite små prylar mest för att få känna på det lite, och ha nåt att titta på hemma och drömma sig bort lite. En jättemjuk grön bebisfilt, ett sött påslakanset och 4 små bebis plagg.
Kommer ju garanterat bli ullared igen sen när man själv har en stor mage och faktiskt måste köpa grejjer. Sen när man oxå har lite mer koll på vad man behöver.

Åkte även förbi en bygg affär på hemvägen och där hittade vi plötsligt "vår" tapet ;) helt sådär bara, båda tyckte den va klockren. Köpte inget men nu har vi en liten vision på hur det ska se ut i alla fall.

kommer bli fondtapet på en vägg, de övriga väggarna ska målas i ljusgrönt (färgen som även finns med i fondtapeten ) kommer matcha super bra till den fina babypläden vi köpte idag ;)
vi ska försöka hålla oss till vita möbler och vita hyllor och sånt, så nu har vi nåt att gå på.
Inte för att vi ska göra färdigt där nu precis... men börja med små grejjer i alla fall, spackla och slipa är ju inte fel om det är klart.
Dessutom har vi ju redan rivit bort de fula tapeterna som satt där så rummet måste ju ändå göras.

Imorgon har vi gått klart vecka 11 oxå - inte fel.



Kommentarer
Postat av: Sara

Jag förstår att du längtar efter att få fixa, jag var precis likadan. I vecka 20 ungefär fick jag panik att inte bebisens rum var färdigt. Så då började jag att små måla lite grann och gubben fick färdigställa det. Idag är våran tjej 3 månader och än är inte rummet använt men det är riktigt fint där inne ;-)



Kram

2011-02-12 @ 21:47:47
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0