Ny vecka

Då rullar vi in i vecka 14 idag då !

Denna veckan ska jag på andra barnmorske besöket och ta massa prover. blodprover, kissprov, cellprov och kolla blodtryck och sånt tror jag det är på schemat.

Jag tycker det känns lite små obehagligt att gå dit. Jag är livrädd för att möta någon jag känner där. Förra gången kändes det dumt att sitta där, alla de andra hade jätte magar och såg alldeles sprickfärdiga ut. Så jag hörde inte riktigt hemma där. och att gå dit ensam utan E känns oxå konstigt.

Annars rullar veckorna på lite i samma takt just nu. Det händer inte så mycket, om ca en månad borde vi få tid för att rutin ultraljud - Åhhhh vad jag längtar!

Börjar kännas jobbigt när folk som vi berättat för bara tittar på magen hela tiden - Nej den har fortfarande inte växt nåt :(
folk förväntar sig att det ska finnas en liten kula där men icke.

det är måånga vi inte berättat för än. Konstigt det där. I början ville jag skrika ut det för hela världen men nu vill jag inte säga något förrän det syns. Och jag vill absolut inte att det ska komma ut på typ facebook eller nåt.
Vet inte varför jag plötsligt blev så hemlighetsfull av mig.
Jag och E kan prata mycket om bebis här hemma, men så fort det kommer till nån annan så låser det sig...vill knappt prata om det med min mamma... hon är oxå en sån där mag tittare...
Kanske har att göra med att vi höll allt så hemligt så länge... alla ivf och allt som hade med barn att göra i 3,5 år. Så det blir inte naturligt för mig att prata om det.

VILL ATT DET SKA SYNAS !!  ;)


Kommentarer
Postat av: MDB

Snart är det du som sitter där sprickfärdig!



Känner verkligen igen mig, tyckte att det var jobbigt med mvc till att börja med för jag kände mig bara "låtsatsgravid", och alla andra tyckte jag hade stora magar. Men sen växte ju magen och helt plötsligt hade jag störst mage av alla i väntrummet... Det kändes också lite konstigt.

2011-02-28 @ 17:55:55
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Pippifrugan

Hej!

Jag har följt din blogg nu mer eller mindre sedan du startade den. Jag är i nästan samma situation som du och jag har en liten fundering som du kanske vet något om. Om jag förstått det hela rätt så satte de in 2 ägg, men du är gravid med ett barn. Sa de något till dig varför det "bara" var ett? Ett är självklart mer än bra, men jag är bara nyfiken.

Själv testade jag positivt för en dryg vecka sedan och ska på UL om ca 2 veckor. De satte in 2 ägg även hos mig och är därför nyfiken.

2011-03-01 @ 20:41:01
Postat av: Mia

Vilken fantastiskt fin header du har!

Passar på att önksa dig en riktigt god jul/milomamman

2011-12-22 @ 21:44:42
URL: http://milomamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0