äckel inlägg

3:e spyan idag... eller snarare 3:e OCH 4:e för två gånger stod jag där och hulkade.
Fy fan, satt och drack ett glas nyponsoppa när jag plötsligt kände att det va påväg upp igen, kom från ingenstans... inget illamående innan och ingen förvarning?.

Det jag ätit till frukost va knäckebröd och kombinationen av det och nyponsoppan som kom upp va superäcklig !
behöver inte ens tillägga att jag tittar med avsky mot halva glaset med nyponsoppa som nu står kvar.

Blir ju lite nervös över att det kan komma så plötsligt... betyder ju att jag skulle kunna stå på jobbet med kunder och helt plötsligt behöva spy... och det kom fort oxå, han precis in på toa. Shit sånt här kan göra mig lite nervös.
det får mig att vilja gömma mig ensam hemma så ingen får se detta !

Åh jag som tyckte jag hade en sån bra dag idag, hade till och med lite energi så jag kunde städa lite, nu försvann alltihop. Mår illa och blev jätte jätte trött. Mår dåligt av denna tomma magen nu oxå men smaken i munnen gör att jag inte kommer vilja äta något - någonsin.

Phu, det blir till att sova lite tror jag, att man kan bli helt slutkörd av att kräkas...

Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Uscha vad jobbigt det låter. Hoppas ni får nen härlig helg utan spyor och illamående! Kram

2011-01-28 @ 16:52:04
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Jag hade så hela förra graviditeten, alltså att spyorna kom utan förvarning, jag kan nog räkna på handens 5 fingrar över hur många gånger jag mådde illa men spyorna.... Jag spydde konstant, dag som natt ända fram tills v.25(!!!)



Jag vet att det är jobbigt men tänk att det är ett positivt gravsymtom, den lill* är redan krävande ;-)

För de flesta går det över vid v.12-13 oxå

Lycka till!!

2011-01-28 @ 19:35:34
Postat av: Pernilla -mamma till Elliot

Mådde gryyymt illa när lilleman låg i magen, började i vecka 7 ungefär och höll i sig till vecka 18-19 någonting. Blev därefter åksjuk bara jag satte mig i en bil, detta höll tyvärr i sig hela graviditeten. Klarade mig tack och lov från så många spyor men fick kräksjukan på köpet och där kräkte man väl för hela graviditeten typ! :/



Håll ut det blir bättre och tänk på att er lilla skatt i magen faktiskt ger sig tillkänna på så vis, även om det låter knasigt!



Kram till dig!

2011-01-28 @ 20:11:31
URL: http://www.frnkojatillslott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0