Drömmer!

Inatt drömde jag om ultraljudet... jag vaknade av en stark verklighets känsla av enorm nervositet och enorm lycka !! För drömmen handlade om hur nervös jag va ifall att jag inte va gravid på riktigt.... sen plötsligt såg man att det fanns något liv därinne, men plötsligt va bebisen fullt utvecklad och en kamera åkte runt och filmade den inne i magen. Den kom fram till barnets ben och där va en liten liten snopp ;) Det va en pojke i min dröm.... jag grät av lycka och läkaren storgrät oxå av lycka, E va konstigt nog inte där...

konstig dröm men åh vilken känsla av lycka jag hade när jag vaknade.... men sen blev jag nervös igen !


förresten, va nån som frågade vad det va för bok jag köpt så här kommer en bild.
(från Backemarks.)



Jag tänkte göra den lite som en scrapbook och sätta in mycket mycket bilder ;)

Idag mådde jag illa för första gången... men nu flera timmar efteråt så funderar jag återigen om det kanske va inbillning ?
Eftersom det varit jul och ledighet hela tiden medans jag varit gravid har jag ju inte behövt gå upp tidigt. Idag gjorde jag det för första gången och fy fan va illamående jag blev när jag vart uppe i typ 10 minuter.

som tur va så skulle jag bara fixa en grej så bara nån kvart senare kunde jag gå och lägga mig igen och vips så va det borta igen när jag vaknade andra gången !

Annars som vanligt, inga symptom... lite ont i magen igår men idag ingenting!
Dagarna riktigt sniglar sig fram när man väntar på något !

Ska bli skönt att sluta med progesteronet på söndag oxå... lukten av dom äcklar mig ! och jag är riktigt trött på att kladda med dom ! Men som med allt annat - nervöst !





Kommentarer
Postat av: m

Men du ska ju ha tvillingar,då räcker det.inte med en bok ;-)

2011-01-05 @ 16:12:52
Postat av: Nenne

så dumt det känns att nästan bli avundsjuk för att någon mått illa ;-)

Kram

2011-01-05 @ 17:06:44
URL: http://ivfresan.bloggplatsen.se/
Postat av: Åsa

Hej!

Jag har precis plussat precis som du och hoppas att det är okej att jag följer din blogg som en gravidblogg :) Jag har inte på långa vägar haft det lika jobbigt som du men vet hur det är att längta.



Hälsningar,

Åsa

2011-01-05 @ 21:55:49
Postat av: Vera

Hej



Jag har följt dig ett tag utan att skriva något och nu när jag inte varit inne på ett tag så visar det sig att det äntligen har hänt! Många grattis, jag hoppas det är två. Det skulle vara roligt om du fortsatte blogga så att vi får följa dig genom graviditeten.



Många hälsningar - Vera

2011-01-06 @ 20:41:51
Postat av: Louise

Hej på dej...



vilken fin bok, sån skulle ja ju köpt i stället... Hoppas allt går bra med dej... så gla för er skull!



Kram

2011-01-06 @ 22:07:16
URL: http://ivfmare.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej på dej...



vilken fin bok, sån skulle ja ju köpt i stället... Hoppas allt går bra med dej... så gla för er skull!



Kram

2011-01-06 @ 22:07:33
URL: http://ivfmare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0