första jobb dagen

Phu !! Vilken jobbig dag !

Först allt detta med E´s mamma, bara sorg och mera sorg !

Sen hade jag min första jobb dag idag efter jul ledigheter !

Fy fan ! Detta ville inte min kropp alls kände jag !
Jag har haft ett jobbigt illamående hela dagen ( ska inte klaga för mycket eftersom jag tjatat att jag vill känna nåt ) Men det blev lite jobbigt när det kom just på jobbet... och vid middagstid blev det riktigt ihärdigt...
försvann något när jag ätit, men man är ju måttligt sugen på att äta när man inte mår okej.

Illamåendet kom tillbaka nu på kvällen när jag kom hem plus en sprängande huvudvärk !
Såhär ont i huvudet har jag inte haft på länge !

Ska lägga mig och sova nu och försöka sova bort det onda och hoppas på att den är borta imorgon !

Ringde sahlgrenska och det blev en ny tid för vul... dagen innan ;)
alltså den 18 januari.
Det va den enda tiden som fanns om vi inte ville vänta till veckan efter och det vill jag inte !!
Lite synd bara att det är mitt uppe i sorgen, men förhoppningsvis får vi världens lycka och glädje mitt i denna jobbiga tid ! Det måste finnas en mening med allt detta !



Kommentarer
Postat av: Anonym

Även om man har längtat efter symptom så kan de ju bli lite jobbiga för kroppen. Ett tips som funkade mot illamåendet på jobbet för mig var bananchips. Om du gillar dem. Satt och småtuggade på sådana och det höll illamåendet i schack. Huvudvärken är väl ganska vanlig i starten, så se bara till att sova och dricka mycket. Jag läste i en tidning att det att gå igenom en graviditet är en lika stor påfrestning för kroppen som att bestiga ett högt berg. Så då behöver man lite extra vila. Så skönt att ni fick bytt UL-tiden.

2011-01-11 @ 13:02:50
URL: http://ml80.blogspot.com
Postat av: Anonym

Beklagar sorgen och gratulerar till graviditeten. Mitt tips mot illamåendet är också att ha ett snacks med sig till jobbet. Jag hade morot och gurkstavar med mig och det hjälpte mot illamåendet.

2011-01-11 @ 17:01:36
Postat av: MDB

Beklagar verkligen sorgen. Som du säkert vet så blev min pappa sjuk och dog i början av vår graviditet, och det är klart att det blev mycket sorg mitt i det som bara skulle vara glädje, samtidigt så har jag också känt att det kanske fanns en extra mening i vår graviditet som något som ändå gjorde att vi tog oss igenom den svåra tiden. Trots all sorg så fanns ändå lyckan över vår lilla skrutt där hela tiden och det hindrade mig från att bryta ihop helt av saknad. Jag tror också att det har hjälpt min mamma att få ha något att se fram emot och att 2011 inte bara blir "första året utan pappa" utan året då vi fick barn och hon ett barnbarn.



Jag mådde också illa i början och för mig funkade det bara att småäta hela tiden, blev mycket vindruvor och annat snacks på jobbet.

2011-01-11 @ 18:37:04
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Lilla Jag!

Beklagar sorgen :(

Du har en award att hämta hos mig.

Kram!

2011-01-11 @ 19:21:07
URL: http://hurskadetgo.blogspot.com/
Postat av: Sanna

Jag tror att du väntar tvillingar. Jag känner igen mig mycket i dina symptom och jag fick tvillingar på två fyrcelliga embryon efter att ha bytt puregon mot menopur.



Grattis och lycka till!

2011-01-11 @ 21:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0