Ny grej

Alldeles nyss la jag min första spya....

Ja vad ska man säga ;)

Det va fruktansvärt, precis som det alltid är att spy !

Jag spyr inte direkt ofta annars, har aldrig direkt åkt på nån magsjuka eller liknande utan jag har i stort sett bara spytt på bakfyllan.
Och det här kändes precis likadant! Det va vidrigt och jag hoppas inte det kommer bli en återkommande grej.

Har dom senaste dagarna haft ett ihållande illamående, liknande en jobbig bakfylla men detta va första gången jag plötsligt kräktes.

Maten har blivit ett riktigt problem, för jag har svårt att äta... inte för att jag mår så illa utan för att jag inte är sugen på något, finns inget som tilltalar mig. och jag vet att det enda som hjälper mot illamående är att äta, men jag har svårt att äta och tugga medans jag mår illa.
Värst har det varit på jobbet.

Men jag måste erkänna att nu efteråt, efter jag kräkts så mår jag plötsligt bättre !
Hur vidrigt det än är att spy så skulle jag nog föredra att spy och sedan må bättre än att ha ett konstant illamående hela dagarna !

Jag är lite rädd för att det här med maten kommer ställa till det rejält bara! Jag har aldrig lyckats gå upp i vikt trots flera försök, och jag får verkligen inte bli av med ett enda kilo ! Så jag är rädd för att plutten inte kommer kunna få i sig det den kommer behöva !
Jag som hade hoppats på att gå upp massor i vikt nu när jag äntligen blev gravid !!
just nu funkar bara popcorn och vindruvor... och det lär jag ju inte bli stor av !

Hoppas på att det vänder mycket snart och att jag blir sugen på alla möjliga grejjer istället för att bara känna avsky !



Kommentarer
Postat av: Lisa

Bebisen tar det den behöver, det behöver du inte oroa dig för! Jag mådde också illa hela tiden under min graviditet, var inte sugen på något alls egentligen men såsmåningom gick jag upp bra i vikt ändå. Tänk på att du ska vara gravid i 9 månader, du hinner gå upp i vikt, jag lovar! Lycka till!

2011-01-15 @ 13:47:25
Postat av: Sara

Min sambos mamma gick ner 9 kg under sin graviditet då hon bara spydde, och då var hon smal redan innan.

Han blev dock rätt normal ändå. :)



Skämt å sido, barnet tar den näring den behöver så det ska vara lugnt!



Hoppas du slipper illamåendet snart!

Kram

2011-01-15 @ 14:56:55
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: Anonym

Som de andra säger, bebisen tar det den behöver. Och matlusten kommer nog tillbaka. Det var så för mig också att matlusten försvann och kom tillbaka.

2011-01-15 @ 15:11:34
URL: http://ml80.blogspot.com
Postat av: ettvanligtliv

Oroa dig inte över det, det är många som spyr och mår dåligt under graviditeten. Förhoppningsvis går det över om några veckor. Tills dess får du hälla lite smält smör över popcornen, det är jättegott och så blir det lite onyttigare ;)

Kram!

2011-01-15 @ 15:40:26
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: MDB

Jag var också lite orolig för att vår plutt inte skulle få i sig det den behövde, men fick till svar från bm att kroppen ser till att den lilla får det den behöver först, så det ska väldigt mycket till för att den ska påverkas.



Jag har också aldrig tidigare gått upp i vikt, har alltid legat stadigt på samma kilon oavsett vad jag äter, men nu är jag på 16 kilo plus, så jag tror att du nog kan komma igen du med. :-)

2011-01-15 @ 15:43:28
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Anna

Börjar med att säga grattis! En kompis till mig blev jättesjuk tidigt i sin tredje gtaviditet. Kräktes mest hela tiden och utan förvarning. Hon sökte läkare i typ v 6-7 för hon var säker på att det måste vara nått fel, utomkveds eller nått, eftersom hon mådde så dåligt. Hon hade inte mått speciellt illa när hon väntade sina 2 tidigare barn. Det visade sig att det var tvillingar! Eftersom det är 2 blir det dubbelt med graviditetshormon är det inte ovanligt att man mår mycket sämre än när man väntar 1 bebis.... Som tur var höll illamåendet inte i sig mer än brukligt till typ v 12.

2011-01-15 @ 17:30:00
Postat av: m

Lugn,pluttarna får sin näring! Upp i vikt går man oftast inte så tidigt där du är.Jag är smal själv och som sagt väntar tvillingar v 35 och började gå upp i vikt rejält först runt v28.Du oroar dig i onödan!!

2011-01-15 @ 18:36:47
Postat av: Theodora

Först och främst vill jag säga grattis till lillplutten i magen;)

Jag har följt din blogg flitigt och är så glad för eran skull!!!

Oroa dig inte för vikten och maten. Det kommer vända ska du se och lille vännen får ALLTID det den behöver.

Jag käkade också endast vindruvor och konstigt nog ostdipp ett tag när jag var gravid. Hahaha man är bra konstig som gravid ;)

Hoppas ni får en fin helg och ha salta kex vid sängen.

Bra mot illamåendet!

2011-01-15 @ 20:53:45
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0