Ultraljuds tid ;)

Ledig idag och allt känns så mycket härligare !

Jag har fått en ultraljudstid och jag tror jag längtar ihjäl mig ;)
Den 30 Mars - alltså om 3 veckor ! Tjohoo !

Först sa sköterskan att det skulle vara en vecka senare när man gått 18 hela veckor och jag kände att faaan, orka vänta ännu längre. Men det gick att lösa. Så då kommer jag vara 17+2

Vi har fyndat oxå förresten. Vi småkikade på vilken typ av säng vi kommer vilja ha och jag tyckte att ikeas hensvik kunde vara ett trevligt val, den kan man nämligen montera bort en hel spjälsida på sen när barnet är större och själv kan ta sig ur sängen. Kalas smart tycker jag, än att ha en skrikande unge som vill ut... då kan den ju knalla ut själv ;)

895 kr tror jag dom skulle ha på ikea + att det kostar oss minst en hundralapp att ta oss till göteborg
Så när jag såg samma säng på blocket bara ett stenkast från där vi bor så slog vi till.

så för 450 kr blev den vår ;)

   

Sängen står nu nedmonterad i källaren så det blev kanske inte mycket till bebis känsla men, bara vetskapen om att den står där gör mig glad och förväntansfull på samma gång.
Fick med ett jättefint spjälskydd oxå, precis ett sådant som jag hade kunnat tänka mig att köpa... ett sådant med alla nalle puh figurerna som bebisar ;) Jättesött.

Så jag är grymt nöjd med mitt fynd !

Det enda som är lite tråkigt är ju att man egentligen vill ha sängen i barn rummet... har inte tänkt så långt innan, för sängen kommer ju faktiskt inte att vara där inne. Den hamnar ju automatiskt i vårt sovrum...  så det blir kanske till att tänka om lite vart man ska sätta väggordet och hur man ska möblera.
Eller hur länge har man barnet sovandes i vårt rum ??

märker hur lite jag egentligen kan om allt sånthär :)


Kommentarer
Postat av: Sara

Vilket bra klipp du har gjort. Våran lilla tjej är 4 månader och sover än i vårat sovrum i sin spjälsäng men jag tror att hon kommer att sova i sitt rum när hon blir kring året, men det kan bli tidigare än så. Men så länge hon äter på nätterna så är det lättast att ha henne i samma rum som oss.

2011-03-09 @ 19:18:02
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: ettvanligtliv

Vilken tur, snygg säng :)

Kram!

2011-03-11 @ 10:31:56
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Vi har samma säng. Ett litet tips bara, IKEA har ändrat storleken på sängen, så om den är några år så passar inte deras nya madrasser. Jag gjorde det misstaget, så fick skära sönder madrassen för att få plats till den.

2011-03-11 @ 16:54:11
URL: http://ml80.blogspot.com
Postat av: Tea

Precis en sådan säng har vi siktat in oss på.

2011-03-12 @ 09:09:53
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0