barn rummet.

Lite nyfiken på er blivande barnkammare. Hur har ni tänkt möblera? Vi kommer att ha spjälsängen i vårt sovrum, så vad ska man fylla barnkammaren med tro? Sedan undrar jag, du skrev att ni målat, vilken typ av färg använde ni? Är det säkert med vattenbaserat eller ska man ha en annan? Hoppas få lite tips och råd från dig!

Tänkte börja med att svara linda på hennes fråga:

Jag har faktiskt oxå lite svårt med att planera hur det ska se ut därinne... har ju alltid tänkt att spjälsängen skulle vara i barnrummet men inser ju nu att klart den ska vara i vårt sovrum.
Men... när rummet börjar bli klart kommer vi nog montera upp spjälsängen i barnrummet just för stunden bara för se hur det blir. Sängen ska ju tillbaka dit in när barnet blir större...

sen med övriga möbler har vi tänk att kanske ställa in ett skötbord även i bebisrummet, ett sådant som även är en byrå + hylla mest för att det är praktiskt och fint. Några hyllor på väggarna kanske, och nån byrå/hylla man kan sätta korgar med leksaker i.
Kanske en mysig fåtölj ?
Har ju inte kommit så långt med planeringen så detta är ju mest ideer. En mysig lekhörna kanske... ??
Rummet kommer ju trots allt inte användas flitigt under bebistiden så kanske bättre att satsa på lekrum...

Vi har målat med vattenbaserad färg, jag har dock bara målat ett element än så länge och killen har fått sköta väggarna. Visst luktar det lite färg när man är klar, men då har vi öppnat fönstret och stängt dörren in dit.
Jag frågade ju min barnmorska om det va ofarligt för mig att måla, men det kunde hon inte svara på...?
(Vad ska man då ha sin barnmorska till om hon inte kan svara på såna frågor..?)
Har även frågat om andra grejjer typ om det är okej att gå på spa, bada bubbelpool och bowla... det kunde hon inte heller svara på.. ?

Ja ja... antar att det är sunt förnuft och egen känsla som gäller.

Har en fin gammal byrå i källarn med massa bra lådor och skåp som jag i alla fall har bestämt mig för att ha i barnrummet. Denna måste dock få sig ett rejält lager med vit färg som jag hoppas att jag ska hitta ork till att måla nån gång!
Så jag hoppas ju att det är relativt ofarligt att måla litegrann utan att bebisen tar skada.

Kanske slänger upp lite bilder på hur det tar sig... vi får se..

En konstig grej hände igår förresten... sen jag & E förlovade oss 2007 så har jag inte lyckats få av mig min förlovningsring. Helt omöjligt då den va lite för liten. Men igår när jag smörjde in händerna med handkräm så vips så åkte den bara av.. ??
Vad händer... tar bebisen så mycket av min kropp så den nu nallar av mina fingrar oxå? ;)
Lite läskigt tycker jag eftersom jag ingenting hellre vill än att gå UPP i vikt inte bli tunnare !!


Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för ditt svar :)

Ska bli mysigt att följa er inredning av barnkammaren!

2011-03-22 @ 13:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0