värre än spökvecka

Om vecka 10 va något av en spökvecka för mig så vet jag inte vad jag ska tänka nu ?!
En hel vecka sen jag ens kände minsta lilla illamående känsla och plötsligt blev allt ännu mera overkligt.

Har mått riktigt bra denna veckan och är såklart tacksam för det, men lite oroande är det ju alltid.
Enda symptomet jag har denna veckan är min näsa... blir igentäppt varje natt numera och jag tror faktiskt inte att det beror på nån förkylning. Sen nyser jag en 3-4 gånger per dag och måste sen snyta mig, precis som om jag skulle vart förkyld.

Åh det hade vart så sjukt härligt att fått lyssnat på hjärtat igår när jag ändå va hos barnmorskan.... men men,

på ett sätt går tiden fruktansvärt låångsamt och sniglar sig fram, men sen när jag tänker efter så har den flugit förbi oxå, tänk att VI är i vecka 14 !! Det är ju helt sjukt. ;)

Längtar efter vår/sommar nu, att få sitta i solen med handen på magen och bara njuta !!
Åh kommer bli underbart!

Kommentarer
Postat av: mamma-wannabe

Längtar också efter både våren och magen (läs den runda kulan)



Har inga egentliga symptom - om inte okoncentrerad är ett symptom ;)



Och om man precis som du tänker på de veckor som faktiskt har passerat, så går det nog ganska fort ändå...

Vi har "halvtid" i månadsskiftet mars/april - helt otroligt. Jag har nog fortfarande inte riktigt greppat att det är en bebis på gång - och att det är VÅRAN bebis den här gången :)



KRAMAR och Vår-solar :)

2011-03-03 @ 12:54:14
URL: http://familjecirkus.blogg.se/
Postat av: Mette

Förstår din oro! Men du kan trösta dig med att de flesta brukar bli av med illamåendet runt vecka 12, medan andra mår illa nästan hela graviditeten.

Jag mådde "för" bra (enligt mig själv) så jag gick runt och var orolig bara för det. BM skickade mig på tillväxtultraljud för att stilla min oro.



Lycka till och prata med din BM om hur du känner dig.



Kram

2011-03-03 @ 15:52:36
URL: http://mettemaarit.blogspot.com
Postat av: Du + jag och framtiden

Snart kommer det synas, och det mycket! =)) Men jag kan nog förstå hur du känner...



Får jag fråga varför du fick två ägg sista två återföringarna? "Nyfiken"



Ta hand om dig!!

2011-03-03 @ 18:58:34
URL: http://dujagochframtiden.blogspot.com/
Postat av: MDB

Det där med nästäppa känner jag igen, hade det hela graviditeten och det är först nu efter födseln som det börjar gå över.

2011-03-03 @ 19:47:48
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Nästäppa är ett vanligt graviditetssymtom. Jag vaknar så varje morgon och gjort det sen plusset :)

2011-03-07 @ 12:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0