vecka 18 !!

Idag är solen framme och det gör mig såååå mycket gladare !
Sitter på balkongen med datorn i knät och bara njuter av att gå in i ny vecka !

JAG i vecka 18...?? När hände det här ?? ;)
Då är vi alltså inne i den veckan som jag längtat så mycket efter, veckan då vi ska få se vårt mirakel !!

angående vikt så är jag tillbaka på start igen. Gick ju ner i början och nu står jag alltså på plus minus noll.
Att det ska vara så himla svårt att gå upp några stackars kilo...? förstår inte det.
börjar bli nervös för den dagen min barnmorska säger att nu Måste du gå upp... jag gör ju allt jag kan nu... vet inte vad mer jag kan göra senare i graviditeten. Jag går bara och låtsas som om det får lösa sig av sig självt sedan, och det kanske det gör oxå?

jag har ju bara varit hos barnmorskan 2 gånger, först inskrivningen och sen provtagningen och hon vägde mig ju bara första gången, hade det vart superviktigt att jag skulle gå upp direkt så borde dom väl haft koll på mig ?

Vill bara att det ska bli onsdag nu så jag får se att min bebis mår bra ??!

Jag har sagt det förr och nu säger jag det igen ! Dax för lite mage nu - Tack !!!! Jag är mer än redo skulle jag vilja påstå !!


Kommentarer
Postat av: Ulrica

Så härligt att du kommit så långt nu. Spännande med UL snart :-)

Jag tycker du skall slappna av med vikttankarna! Följer du bara kurvan (SF måttet) så brukar inte BM bry sig så mycket om vikten! Jag gick inte upp så mycket under mina graviditeter, och i början gick jag ner istället! Men om bara bebisen växer i magen som det ska är det nog ingen fara! Min sista graviditet gick jag bara upp 6 kilo men hade en go kula iaf till slut.

Kram Ulrica

2011-03-28 @ 16:39:24
URL: http://icasmirakel.blogspot.com
Postat av: Sara

Åh vad härligt, två veckor kvar och sen är halva tiden ordnat!!

Angående vikten tycker jag att du ska försöka ta det lite lugnt, vissa går helt enkelt inte upp speciellt mycket i vikt och speciellt inte i början då varken bebis, moderkaka eller något annat väger sådär tokmycket. Så länge du ser till att äta ordentligt så att både du och bebis får i dig allt ni behöver så är det ingen fara.

Bm kan inte säga åt dig att du MÅSTE gå upp i vikt för vikten kan du inte styra!

Jag hoppas dock att både du och jag får en kula på magen snart!

Kom ihåg att bebis mår jättebra där inne trots att du inte går upp 30 kilo i vikt.

2011-03-29 @ 10:53:21
URL: http://jagoverlevde.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag gick bara upp 6 kilo totalt under hela graviditeten med våran lilla tjej och var själv orolig över att jag inte gick upp i vikt. Min BM lugnade mig med att sålänge jag följde SF-kurvan och inte gick ner så var det ingen fara. Hon tyckte istället att jag skulle vara glad att slippa extrakilon som sliter på kroppen. Så du behöver nog inte vara orolig! :)



Hade även samma problem som dig med mammakläder, vilket gjorde att jag istället köpte vaniga kläder i modeller där magen fick plats. Blev mycket klänningar :D

2011-03-29 @ 17:23:09
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0