Ligga eller inte ligga?



Att ligga eller att inte ligga - det är frågan ! ;)

Den här glada gubben visade sig för mig i morses.... dag 15 idag och ja jag har ägglossning!!
Känns bra att veta att åtminstone det fungerar som det ska! - att jag har egen ägglossning som kommer ungefär när den ska!

Men nu har jag lite nya funderingar. Hur mycket ska man "ligga i" egentligen ??
Vi har nog provat alla varianter, kört varannan dag varianten. Varje dag varianten, även flera gånger om dagen varianten!  Så jag vet inte riktigt vad vi ska köra på just denna gången!
Veckan innan ägglossning har vi gått lös varannan dag, men jag kan nog inte hålla mig så länge nu när den äntligen gett utslag. Känns ju alltid som "Nu eller aldrig"
Så egentligen skulle jag ju vilja köra på 5 gånger om dagen hahaha bara för att det nån gång ska fastna... Men man vill ju vänta oxå för att simmarna skall vara av fin kvalite oxå....
Mycket funderingar om det här :)

Myste till det lite igår kväll - (lägligt nog) så vi får väl i alla fall hålla oss tills ikväll. ?
Och sen får det väl bli något imorgon oxå, sen känns det väl som om vi gjort vad vi kunnat.. eller borde man försöka ännu mer .. ? mindre ??
Ja herregud, tänk om folk vi kände visste vad vi höll på med ;)

Hur ligger ni andra till i era cyklar.... N- blev det kanske en glad gubbe för dig oxå idag? ;)





Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till, hoppas smiley-gubben är på grund av att det är guldägget som släpper. Och när det gäller hur ofta man ska "ligga i" så strides de lärda. Min mans androlog säger att man inte ska ha sex oftare än var 3. dag för annars kan man ta slut på spermierna, vår fertilitetsläkare ¨på kliniken säger att man ska ha sex minst varannan dag. Tror det är viktigt att inte spara för länge innan, då blir de liksom slöa.



Jag har också ägglossning i dag kan man säga. För jag har varit på kliniken och haft äggplock, 14 ägg fick de ut :-D Så jag satsar på att en av dem var guldägget också

2009-10-05 @ 19:55:35
URL: http://ml80.blogspot.com/
Postat av: N

Ha ha, läs mitt inlägg från idag så finner du svaret!! Tror vi är sjukt synkade tjejen!!! Håller nu mina tummar och tår att det räcker för oss, jag hade tydligen stegringen igår, för idag var strecket mycket svagare!!



Kramisar

2009-10-05 @ 20:48:30
URL: http://minhogstaonskan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det där med att ligga är det olika bud beroende på.

Har killen normala spermier så är det bara att ligga utav självaste f**an ;)

Är det däremot så att killen har nedsatt kvalitet och mängd kan det bli lite problem med fler utlösningar.

En positiv sak med fler utlösningar är att det alltid är nya spermier och pigga spermier som tar täten och inte "äldre".

Ofta händer det att killarna får lämna flera omgångar vid ivf eftersom de kan vara piggare andra omgången.

2009-10-05 @ 22:39:32
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: M

Emelie... tack för bra ligga tips hahaha ;)

- Anonym, älskar ditt inlägg om "guldägget"

Har intalat mig själv nu att det är nu det gäller ;) Hoppas du kikar in igen och berättar hur det går med din spännande resa, 14 ägg wow Hoppas verkligen att det sätter sig!!

Kram på er!

2009-10-06 @ 12:56:04
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/
Postat av: Joanna

Hahaha, så himla kul med glad gubbe!



Det här med hur mycket man ska ligga beror ju mycket mannens spermier. Vi fick till exempel rådet att ha sex max varannan dag så att vi höll så bra kvalitet på dem som möjligt. Men det varierar ju som sagt ;)



Håller tummarna nu!

2009-10-06 @ 13:58:09
URL: http://plusresan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0