sammanfattning

Sjukt va fort man glömmer !

Om det inte vore så att vi fortfarande satt fast i barnlöse träsket så glömmer man väldigt snabbt!!!

känns som om det här med att vi gjort ivf.... det är halvt som bortblåst!
Har gömt bort alla läkemedel och grejjer i en hemlig låda och hade det inte varit för att jag råkar öppna den ibland så har jag nästan glömt att vi gjort det !

Helt sjukt, att man har genomgått en sån stor grej och nu känns det som ingen big deal.
Det va fruktansvärt just när man va uppe i det.... men man glömmer fort alla humörsvängningar, krämpor, svettningar och enorma smärtor efter äggplock !

Känner just nu att " va det så farligt egentligen ".....
alltså jo visst fasen va det det... hade verkligen önskat att jag slapp gå igenom det igen !

Men jag kan ju lungt säga att det helt klart är värt det..... bara man får nåt för allt slit tillslut!

Om jag tänker tillbaka på vad som va värst så va det ju ruvnings tiden för den åt upp mig innifrån och förstörde mitt stackars psyke !
Och den måste jag ju gå igenom igen vare sig jag vill eller inte ! minst en gång till !!

Allt annat tärde oxå på psyket eftersom man aldrig visste hur det skulle gå.... nervös inför allt..
ska jag nedregleras ordentligt?, ska jag få svåra biverkningar av allt?, kommer jag få några äggblåsor?, får vi ut några ägg?,tänk om jag överstimuleras?,  har jag dåliga ägg? kommer dom befruktas?, blir det nån återsättning?, kommer det göra ont?

oj oj oj.... Tro fan att man va helt slutkörd i själen när det äntligen va dax att ruva !
Jag va så nervös hela tiden !

Därför känns det faktiskt underbart att få göra ett FET nu.... för nu är det verkligen bara insättning att tänka på !
och såklart att dom ska överleva upptining men, fasen, jag litar på att åtminstone nåt gör det !!

Hade nog varit lugnare om vi måste göra ivf en gång till.... nu vet man hur allt går till och jag är inte lika rädd för att åka till sahlgrenska.... i början ville jag spy i väntrummet av nervositet !
Fy va obehagligt att bara sitta där och vänta!
Man vet vad som väntar och hur det kommer kännas ! Vet ungefär hur ont saker gör oxå!

Allt som gjorde något ont under resant gång har man ju glömt för länge sen... det jävligaste tyckte jag ju va den där venflon i handen ! Den va faktiskt värst av allt i smärt väg ! Och alla hundra blodprov gjorde väldigt ont i min tunna armvecks hud ! äggplocket va ju mest obehagligt men i smärt väg så va det inte värre än en vanlig mensvärks dag för mig ! Fast då har jag ju jordens jävligaste mensvärk oxå :(

ser i alla fall fram till nästa mensvärk om ca en vecka, för sen blir det nedräkning till ägglossnings utslag ;)
Och mitt efterlängtade FET !!
Tjohooo !!

God Natt !!



Kommentarer
Postat av: Barnarlivet

Ja, det är helt sjukt vad fort man glömmer. För lite drygt en vecka sedan gjorde jag äggplock och tänkte på kvällen och dagen efter när det gjorde rätt ont i magen att den här smärtan den glömmer jag inte. Sen har det nästan gått över och nu tycker jag att det var väl inte så farligt. Och att jag höll på att bita av mig tånaglarna av oro för att det inte skulle bli någon återinsättning de tär redan som bortblåst.



Lycka till med FET!

2010-04-08 @ 08:39:57
URL: http://barnarlivet.blogspot.com/
Postat av: mamma-wannabe

Det är tur att man glömmer en del - hur skulle man annars orka, det går inte ha HELA processen aktuell i hjärnan då finns det inte plats för något annat. Och så är det ju i perioder - ibland är det verkligen BARA behandling och då finns det inte plats för det vanliga livet. Jag tror att det är det som är jobbigast för mig att IVF och FET mm. bara tar över ibland, så just nu har jag njutit av en behandlingsfri månad - fast mensen FÅR GÄRNA komma nu!



Om min mens fortsätter att dra ut på tiden så kanske vi gör FET samtidigt...



KRAM!

2010-04-08 @ 09:06:05
URL: http://familjecirkus.blogg.se/
Postat av: Fialisa

Tack för att du inger hopp! :)



Kram

2010-04-08 @ 09:29:27
URL: http://varresatilltre.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0