Back on Track

Det va med mycket nervositet och många många tårar jag överlevde denna dagen !
Men lever det gör jag och äntligen kan man pusta ut igen.... för denna gången !
Allt kan ju tydligen hända i ivf världen.

Jag har idag punkterat två st cystor och jag kan säga att det gjorde ONT !!!
Ondare än äggplocket så nu ligger jag halvdöd här hemma.
E satt vid min sida och torkade mina tårar, för grina det gjorde jag.... kändes som om jag grät hela tiden.
Allting gjorde ont idag....tandläkarbedövning nere i mumindalen Nä för fan vad man ska behöva gå igenom !

Den ena cystan verkade innehålla typ vatten eller nåt men den andra va mer en "choklad" cysta vilken innehöll blod och läkaren säger återigen att "det här kan ha varit en endometrios cysta".
Så i min journal står nu "misstanke om endometrios" och jag bröt ihop totalt....

jag har kännt mig värdelös många gånger under den här resan men just då så kändes det som om min värld bara rasade under mig. Detta betyder ju kanske att det har varit mitt jävla fel hela tiden... Att det är mig det är fel på. och att det är JAG som inte kan få barn !

Sen blev jag förtvivlad över att ingen undersökt mig tillräckligt för att ta reda på det, hela min ungdom hade jag så ont vid mens så jag både spydde av smärta och svimmade av smärta... Men va det någon sa ordet endometrios.... NEJ!
OM jag nu har det så är jag Såååå besviken... så mycket tid vi har förlorat. Hade vi bara vetat så hade vi ju fått börja med ivf för länge länge sen !
Åhh all ilska och alla känslor kom på samma gång och jag blev verkligen förtvivlad

och lite lagom förbannad är jag.... sen vet dom ju inget utan att göra en titthåls operation, men det görs bara om cystorna återkommer tror jag !

Det har snurrat rejält i huvudet idag, både av morfinet och alla nya tankar.

Vi tog ju förresten ett blodprov igår oxå och jag va lagom nervös innan vi fick svaret på det.... tänkte att det förmodligen va kört att jag säkert måste spraya vidare i flera veckor till.
Men mitt i denna skiten så fick vi äntligen lite glada nyheter i alla fall
blodprovet va kanon, jag är helt nedreglerad och kan börja med sprutorna IKVÄLL ;)

Så trots denna hemska dagen så är jag riktigt riktigt glad och så jävla taggad så hälften vore nog!
NU KÖR VI och inget ska få stoppa oss mer nu !

Ingen bakteriell vaginos, Inga cystor.... ska det fästa nån gång så får det banne mig göra det nu !!!!!!!!





Kommentarer
Postat av: Tea

Bra kämpat!

2010-08-19 @ 22:05:14
URL: http://langrean9manader.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0