menopur

Hm..... är jag den enda som fortfarande ska köra med puregon sprutorna ??
Börjar inte kännas bra, känns som om de som har lyckats tillslut har lyckats med menopur.... Åhh jag vill oxå ha ! Undrar fortfarande varför läkarna inte bytte några läkemedel ?
Har exakt samma som förra gången och det funkade ju uppenbarligen inte!

ångrar att jag inte tog upp detta då, men jag litade på att dom vet vad dom gör !
Men ibland kanske man måste kräva lite grejjer själv, tyvärr så känns det lite sent nu va, för vad jag förstår av menopur så sprayar man med synarela innan och jag har ju snart redan sprayat 2 veckor med suprecur!

finns det någon därute som lyckats med puregon på andra försöket ?? Eller har läkarna alltid bytt till menopur vid andra försöket??

hoppas verkligen på att detta inte spelar alldeles för stor roll.... för jag vill inte redan tänka på vad jag vill göra annorlunda vid 3:e försöket... Jag vill bara fokusera på detta försöket nu och tro att det ska fungera!
men det här med menopur gnager lite i mitt huvud !! :(


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag gör IVF i Falun via Läkarhuset i Gävle och jag hade Suprecur och Puregon förra gången, denna gången blir det Synarela och Puregon. Ingen aning varför man bytte spray. Det är vårt tredje försök detta, har gjort ett färskförsök och ett FET. Tycker det är så olika, men man hoppas ju att de vet vad de gör.

2010-08-12 @ 11:26:39
Postat av: elin

Hej! Vi lyckades bli gravida med puregon på andra försöket, slutade tyvärr med missfall i v.10. Håller tummarna för er!

2010-08-12 @ 11:40:41
Postat av: Tea

Jag använder suprecur och kommer från och med tisdag ta menopur.

2010-08-12 @ 11:58:33
URL: http://langrean9manader.blogspot.com
Postat av: Avlängtantilldig

jag har tidigare tagit gonal-F men har nu fått Menopur. Enligt min läkare är det egentligen ingen som helst skillnad mellan de olika sorterna, det är typ som Alvedon o Panodil - olika tillverkare men samma beståndsdelar.

Men han tyckte att när vi ändå skulle lägga om protokollet och köra nedreglering så kunde vi testa att byta hormon för att det trots allt kan vara så att för någon enstaka person så kan det göra skillnad. Prata med din läkare nästa gång och se vad han/hon säger.

2010-08-12 @ 12:15:07
URL: http://enmammautanbarn.blogspot.com
Postat av: Av längtantilldig

P.S. Jag fick inte spray som nedreglering innan menopur utan Sprutor, Suprefact.

2010-08-12 @ 12:18:09
URL: http://[email protected]
Postat av: Av längtantilldig

Förlåt, insåg precis hur jävla korkat mitt första inlägg låter - det låter som om jag menar att det kommer att bli en gång till vilket jag såklart inte menar. Finns inget i världen som säger att du inte ska lyckas denna gången, med Purgeron. Förlåt, har blivit lite så, som du själv skriver att jag hela tiden tänker på vad man kan göra näta gång, samtidigt som man såklart vill och hoppas att det ska lyckas NU!.

Som sagt, enligt min läkare, väldigt erfaren, klinikchef på vår klinik, så ska det som regel inte göra någon som helst skillnad vilket hormon man får. vet att det är lättare sagt än gjort, men försök att inte tänka för mycket på det. Och igen, förlåt mitt klumpiga tidigare inlägg.

2010-08-12 @ 12:23:16
URL: http://[email protected]
Postat av: Av längtantilldig

Förlåt, insåg precis hur jävla korkat mitt första inlägg låter - det låter som om jag menar att det kommer att bli en gång till vilket jag såklart inte menar. Finns inget i världen som säger att du inte ska lyckas denna gången, med Purgeron. Förlåt, har blivit lite så, som du själv skriver att jag hela tiden tänker på vad man kan göra näta gång, samtidigt som man såklart vill och hoppas att det ska lyckas NU!.

Som sagt, enligt min läkare, väldigt erfaren, klinikchef på vår klinik, så ska det som regel inte göra någon som helst skillnad vilket hormon man får. vet att det är lättare sagt än gjort, men försök att inte tänka för mycket på det. Och igen, förlåt mitt klumpiga tidigare inlägg.

2010-08-12 @ 12:25:12
URL: http://[email protected]
Postat av: Emelie

Menopur är den äldre varianten av hormonsprutorna, när jag fick byta till den sa de att det var för att det kanske men bara kanske kunde göra så att det blev lite bättre kvalitet på äggen men att det annars inte var någon större skillnad på de olika preparaten.

Jag använde suprecur till omgången med menopur.



Läkarna kollar ju på en som individ och bedömmer vilken medicin som kommer fungera bäst för dig.

2010-08-12 @ 12:47:14
URL: http://kronsten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0