tiden står still.

Blöööhhh den här dagen har varit lång och tråååkig !
Just nu så känns det som om vi står still.... känns inte som om vi rör oss frammåt i det här alls!
Jag bläddrar och bläddrar i min almenacka och försöker att få tiden att gå fortare men det har tagit stopp.
Jag har tappat suget igen, förut tänkte jag planera in saker för att få tiden att gå fortare men nu har jag tröttnat.
Ingenting får tiden att gå fortare och jag vill bara ligga på soffan och vänta på miraklet!

I början när vi började försöka med bebis, så va det mest gravidmagen jag tänkte på och önskade mig!!
Allt jag tänkte på va hur det skulle vara att gå omkring med den underbara magen och berätta för alla att vi skulle få barn. Såg framför mig att det va sommar och jag gick i fina sommarkläder med min stora mage!
Hrm... många sommrar har gått sen dess och tyvärr ingenting! Och blir det inget med hjälp av Ivf nu heller så går även denna sommaren förbi utan nån mage :(
Blir väldigt ledsen när jag tänker på det.
Mitt önske barn skulle kommit i augusti/september och det är ju redan försent.
När man trodde att man kunde bestämma sånthär så ville jag absolut inte ha barn i december.... Hrm, nu vet jag bättre och skulle välkommna ett barn precis vilken månad som hellst!

I alla fall så har de där drömmarna om magen gått över till drömmar om själva barnet ! Nu ser jag mer glasklart att det är barnet jag längtar efter, hela tiden, varenda dag !
Vad fasen ska man ta sig till om det inte lyckas...????

Vi har bara pratat kort om adoption och kommit fram till att det inte är någonting för oss !
Det är inte för alla, och absolut inget för oss !
Så om vi misslyckas så kommer det kännas otroligt tungt i hjärtat!
Jag hade hellre sett andra vägar, tex surrogat mamma eller andra lösningar men detta är inget vi ens orkar prata om.
Så vi har redan lagt ner det kapitlet - Vi måste lyckas med dethär helt enkelt!

Vi är många som är igång nu i alla fall... ska bli så himla spännande att följa alla !
Önskar såå att vi bara kunde lyckas allihop !
Vore inte det fantastiskt!!!!



Kommentarer
Postat av: Carro Tjäder

Du.... har du hört ngt från Min högsta önskan???

Det var ju jätte länge sedan hon skrev ngt.. Tänk att man kan bli orolig för någon man inte känner...



Kram

2010-01-18 @ 20:23:01
URL: http://barro55.spaces.live.com
Postat av: Flugans

Vill bara önska er lycka till. Hoppas du får njuta av stor gravidmage snart, oavsett om den finns under tunna sommarklännningar eller bylsiga vinterjackor :)



Kram

2010-01-21 @ 10:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0